Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Okul Deneyimi | ELT 310 | 6 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali İlya Arş. Gör. Burcu Koç Arş. Gör. Elif Bozyiğit
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenlik mesleğini sistemli bir yaklaşımla tanır. |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanımasını sağlamak için sunulan gözlem ve görüşmelere dayalı olarak, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında aldığı dersleri gerçek okul ortamında kullanabilmesini sağlamaya yönelik uygulama koordinatör öğretim üyesince seminer saatlerinde verilen görevler haftalık olarak uygulama okullarında öğrenciler tarafından yerine getirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Adaylar okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Öğrenciler, yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Deneyimli öğretmenleri görev başında gözlemler, öğrencilerle bireysel çalışma fırsatı bulur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Öğrenciler, uygulama okullarında öğrencilerle küçük gruplar halinde çalışır ve sınırlı sorumluluklarla da olsa kısa süreli öğretmenlik deneyimi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Öğrenciler, başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yakın denetimi altında küçük öğretim uygulaması yapar. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Kuramsal olarak öğrendiği bilgileri gerçek okul ortamında gözlemler yoluyla sınar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
9 | Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin, uygulama koordinatör öğretim elemanı ile birlikte, dönem çalışma planını hazırlaması. | |
2 | Okulların belirlenmesi & Uygulama okulu, çevresi ve uygulama öğretmeni ile ilgili internet araştırması. | |
3 | Bir öğrencinin incelenmesi & Öğrencinin okuldaki bir gününün gözlenmesi. | |
4 | Öğretmenin okuldaki bir gününün gözlenmesi. | |
5 | Öğretim yöntemleri. | |
6 | Ders gözlemleri. | |
7 | Dersin yönetimi ve sınıf kontrolü gözlemi | |
8 | Soru sormayı gözlemleme. | |
9 | Ara sınav | |
10 | Okulda araç-gereç ve yazılı kaynaklar, e-okul sistemi ile ilgili gözlemler. | |
11 | Okul müdürü ve okul kuralları ile ilgili gözlem. | |
12 | Okul ve toplum gözlemi | |
13 | Mikroöğretim yöntemlerinin kullanımı ile ilgili uygulama | |
14 | Dersin genel analizi &yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
Ders Kaynakları | Cohen, L., Maison, L., and Morrison, Keith. (1996). A guide to teaching practice, New York: Routledge. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğini oluşturan görevleri tanır. | |||||||||||||||
2 | Adaylar okul yaşamını gözlem yoluyla tanır. | |||||||||||||||
3 | Öğrenciler, yapacakları gözlemler yoluyla öğretmenlik becerilerinde deneyim kazanırlar. | |||||||||||||||
4 | Deneyimli öğretmenleri görev başında gözlemler, öğrencilerle bireysel çalışma fırsatı bulur. | |||||||||||||||
5 | Öğrenciler, uygulama okullarında öğrencilerle küçük gruplar halinde çalışır ve sınırlı sorumluluklarla da olsa kısa süreli öğretmenlik deneyimi kazanır. | |||||||||||||||
6 | Öğrenciler, başarılı birer öğretmen olmasını sağlayacak yeni beceriler kazanır. | |||||||||||||||
7 | Uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yakın denetimi altında küçük öğretim uygulaması yapar. | |||||||||||||||
8 | Kuramsal olarak öğrendiği bilgileri gerçek okul ortamında gözlemler yoluyla sınar. | |||||||||||||||
9 | Öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi konularında deneyim sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |