Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi ELT 449 7 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CİHAT ATAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. ALİ İLYA

Arş. Gör. BURCU KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin bitiminde öğrenciler ikinci dil edinimindeki kavram ve kuramları toplumdilbilimsel konularla bağlantılandırabilecektir. Ayrıca, toplumdilbilimsel verileri kendi uygulamalarına uyarlayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

İkinci dil edinimi ile toplumdilbilim arasındaki ilişki. Ders boyunca özellikle niceliksel toplumdilbilimin bulguları üzerinde odaklanılır. İkinci dil edinimiyle en çok ilgisi olan yönlere ve daha önce yapılan araştırmalara genel bir bakış ile inceleme yapılır ve iki alan arasındaki ilişkiler sunulur. D Öğrenciler ayrıca toplumdilbilimsel verinin müfredat tasarımına ve eğitsel malzemelere olan faydaları ile ilgilenir ve ikinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda kendilerine verilen talimatı yerine getirirler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenen bu dersin sonunda dil toplum ilişkisini değişik açılardan değerlendirebilir, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 - toplumdilbilim alanına temel oluşturan kavramları bilir, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 - dil seçimleri, dil ve planlama, dil ve cinsiyet gibi kavramları tanımlayabilir, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 - Dünya İngilizceleri ve eleştirel toplumdilbilim gibi toplumdilbilimin alt alanları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kavramlar üzerinden tartışma geliştirebilir, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 - toplumdilbilim ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı örneklerle açıklayabilir, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dil Öğretimi ile Toplumdilbilim Arasındaki İlişki
2 Niceliksel Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi Arasındaki İlişki
3 Niceliksel Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi Arasındaki İlişki
4 Denetleme Kuramı, Kültürlenme Kuramı ve İkinci Dil Edinimi
5 Denetleme Kuramı, Kültürlenme Kuramı ve İkinci Dil Edinimi
6 Toplumdilbilimsel çalışmalarla ilgili kaynaklar ile dildeki değişime ait incelemelerdeki son bulgular arasındaki ilişkiler
7 Toplumdilbilimsel çalışmalarla ilgili kaynaklar ile dildeki değişime ait incelemelerdeki son bulgular arasındaki ilişkiler
8 Çokdilli ortamların zenginliği
9 Çokdilli ortamların zenginliği
10 Toplumdilbilimsel verinin müfredat tasarımına ve eğitsel malzemelere olan faydaları
11 Toplumdilbilimsel verinin müfredat tasarımına ve eğitsel malzemelere olan faydaları
12 İkinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda uygulamalar
13 İkinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda uygulamalar
14 İkinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Brewster, J., Ellis, G. And D. Girard. 1992. The primary English Teachers Guide. London: Penguin English.

Broughton, G. And C. Brumfit. 1980. Young Children Learning English. In Flavell, R., Hill, P. And A. Pincas (eds.) Teaching English as a Foreign Language. London: Routledge & Kegan Paul.

Brown, H. Douglas. 2000. Principles of language Learning and Teaching. 4th Ed. Longman. NY.

Brumfit, C. 1995. Introduction: Teaching English to Children. In Brumfit, C., Moon, J. And R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.

Ellis, G. 1995. Learning to Learn. In Brumfit, C., Moon, J. And R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.

Fromkin, V. And R. Rodman. 1988. An Introduction to Language. 4th Ed. USA: Holt, Rinehart, Winston.
Hudson, Grover. 2000. Essential Introductory Linguistics. Blackwell. UK.

Lightbown, P. And N. Spada. 1993. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press.

McKay, L. S & N. H. Hornberger (1996). Sociolinguistics and Language Teaching. USA: Cambridge UP.


McManis, C. And D. Stollenwerk, Z. Zheng-Sheng. 1987. Language Files. USA: Advocate Publishing Group. Week

Preston, R. D. (1989). Sociolinguistics and Second Language Acquisition. Great Britain: Basil Blackwell.


Tough, J. 1995. Young Children Learning Languages. In Brumfit, C., Moon, J. And R. Tongue (eds) Teaching English to Children. Essex: Longman.

Tough, J. 1995. Talk Two: Children using English as a second language. Cardiff: Drake.

Trask, R.L. 1999. Language: The Basics. 2nd Ed. GB: Routledge.

Yule, George. 1996. The Study of Language. 2nd Ed. GB: Cambridge.

Williams, M. 1998. Ten principles for teaching English to young learners. IATEFL Newsletter 142.

Williams, M. 1995. A framework for teaching English to young learners. In Brumfit, C., Moon, J. And R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. X
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır X
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. X
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. X
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. X
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. X
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir. X
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Öğrenen bu dersin sonunda dil toplum ilişkisini değişik açılardan değerlendirebilir,
2 - toplumdilbilim alanına temel oluşturan kavramları bilir,
3 - dil seçimleri, dil ve planlama, dil ve cinsiyet gibi kavramları tanımlayabilir,
4 - Dünya İngilizceleri ve eleştirel toplumdilbilim gibi toplumdilbilimin alt alanları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kavramlar üzerinden tartışma geliştirebilir,
5 - toplumdilbilim ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı örneklerle açıklayabilir,
6
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Sözlü Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Final 1 25 25
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5