Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi | ELT 449 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CİHAT ATAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. ALİ İLYA Arş. Gör. BURCU KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin bitiminde öğrenciler ikinci dil edinimindeki kavram ve kuramları toplumdilbilimsel konularla bağlantılandırabilecektir. Ayrıca, toplumdilbilimsel verileri kendi uygulamalarına uyarlayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği | İkinci dil edinimi ile toplumdilbilim arasındaki ilişki. Ders boyunca özellikle niceliksel toplumdilbilimin bulguları üzerinde odaklanılır. İkinci dil edinimiyle en çok ilgisi olan yönlere ve daha önce yapılan araştırmalara genel bir bakış ile inceleme yapılır ve iki alan arasındaki ilişkiler sunulur. D Öğrenciler ayrıca toplumdilbilimsel verinin müfredat tasarımına ve eğitsel malzemelere olan faydaları ile ilgilenir ve ikinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda kendilerine verilen talimatı yerine getirirler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenen bu dersin sonunda dil toplum ilişkisini değişik açılardan değerlendirebilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | - toplumdilbilim alanına temel oluşturan kavramları bilir, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | - dil seçimleri, dil ve planlama, dil ve cinsiyet gibi kavramları tanımlayabilir, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | - Dünya İngilizceleri ve eleştirel toplumdilbilim gibi toplumdilbilimin alt alanları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kavramlar üzerinden tartışma geliştirebilir, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | - toplumdilbilim ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı örneklerle açıklayabilir, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil Öğretimi ile Toplumdilbilim Arasındaki İlişki | |
2 | Niceliksel Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi Arasındaki İlişki | |
3 | Niceliksel Toplumdilbilim ve Dil Eğitimi Arasındaki İlişki | |
4 | Denetleme Kuramı, Kültürlenme Kuramı ve İkinci Dil Edinimi | |
5 | Denetleme Kuramı, Kültürlenme Kuramı ve İkinci Dil Edinimi | |
6 | Toplumdilbilimsel çalışmalarla ilgili kaynaklar ile dildeki değişime ait incelemelerdeki son bulgular arasındaki ilişkiler | |
7 | Toplumdilbilimsel çalışmalarla ilgili kaynaklar ile dildeki değişime ait incelemelerdeki son bulgular arasındaki ilişkiler | |
8 | Çokdilli ortamların zenginliği | |
9 | Çokdilli ortamların zenginliği | |
10 | Toplumdilbilimsel verinin müfredat tasarımına ve eğitsel malzemelere olan faydaları | |
11 | Toplumdilbilimsel verinin müfredat tasarımına ve eğitsel malzemelere olan faydaları | |
12 | İkinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda uygulamalar | |
13 | İkinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda uygulamalar | |
14 | İkinci ve yabancı dil programları ve sınıflarda uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Brewster, J., Ellis, G. And D. Girard. 1992. The primary English Teachers Guide. London: Penguin English. McKay, L. S & N. H. Hornberger (1996). Sociolinguistics and Language Teaching. USA: Cambridge UP.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenen bu dersin sonunda dil toplum ilişkisini değişik açılardan değerlendirebilir, | |||||||||||||||
2 | - toplumdilbilim alanına temel oluşturan kavramları bilir, | |||||||||||||||
3 | - dil seçimleri, dil ve planlama, dil ve cinsiyet gibi kavramları tanımlayabilir, | |||||||||||||||
4 | - Dünya İngilizceleri ve eleştirel toplumdilbilim gibi toplumdilbilimin alt alanları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kavramlar üzerinden tartışma geliştirebilir, | |||||||||||||||
5 | - toplumdilbilim ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı örneklerle açıklayabilir, | |||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |