Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anlatım Becerileri | ELT 209 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. BURCU KOÇ Arş. Gör. ELİF BOZYİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin güncel konularla ilgili fikir ve görüşlerini ortaya koyacakları düşünce ve tartışma yazıları yazabilmeleri ve düşüncelerini topluluk karşısında etkili bir biçimde ifade edebilmeleri için gerekli olan becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bir konuşma metninin hazırlanması ve sunumunda gerekli olan tüm aşamalara (görsel ve işitsel malzemelerin geliştirilmesi ve kullanımı dahil) değinilmektedir. Öğrenciler, geniş kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı sunumlar hazırlayacaklar ve bunları sınıf ortamında sunacaklardır. Başarılı sunum örnekleri içerik, biçim ve görsel-işitsel öğelerin uygunluğu yönünden incelenecektir. Öğrencilerin, mülakat, sosyalleşme, telefon görüşmeleri, sunum yapma, toplantı yönetme, ve özgeçmiş ve başvuru yazma gibi iş ortamlarında kullanacakları sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders öğretmen adaylarına etkili bir konuşmacı olma fırsatı vererek onların konuşma hazırlama ve sunma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Konuşma kaygılarını yönetmek, izleyicilerini analiz etmek ve buna göre bir konu ve amaç seçmek, iyi bir içerik oluşturmak, konuşmalarını dikkatlice düzenlemek ve etkili bir şekilde sunmak, sesin ve bedenin kendinden emin kullanımı bu derste ustalaşılabilecek beceriler arasındadır. Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerine topluluk önünde konuşmalarının teorik temelleri verilecek olsa da, bu uygulama odaklı bir derstir. Onları, topluluk önünde konuşmanın temel ilkeleri ve teorileri ile donatacak ve bu becerileri üç tür konuşmada kullanma şansı verecek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konuşma metni hazırlar. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Sunumlarda görsel ve işitsel materyalleri etkili bir biçimde kullanır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Okuma ve araştırmaya dayalı sunumlar hazırlar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Farklı ortamlarda kullanılan sözlü iletişim becerilerini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Düşüncelerini topluluk karşısında etkili bir biçimde ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başlarken: Neden topluluk önünde konuşma bugün önemli?; Etik meselesi; Konuşma Kaygısını Yönetmek / Güveni Artırmak; Dinlemenin Önemi | |
2 | Konuşmanızı Hazırlama: İzleyicilerinizi analiz etmek; Bir konu ve amaç seçmek; Konunuzu araştırmak; Destek materyali geliştirilmesi | |
3 | Konuşmayı Düzenleme: Ana argümanlarınızı belirleyin ve destekleyin; Organizasyonel bir kalıp seçin; Konuşma taslağını planlama; Konuşmacının notları | |
4 | Konuşmayı Başlatma, Sonlandırma ve Şekillendirme: Bir konuşmaya etkili bir şekilde nasıl başlanır;Güçlü bir şekilde konuşmayı sonlandırmak; Dil kullanımı; Konuşma tarzı; Sesi kontrol etmek; Vücut kullanımı | |
5 | İlham verici konuşmalar | |
6 | Bilgilendirici konuşmalar | |
7 | İkna edici konuşmalar | |
8 | Özel gün konuşması | |
9 | Ara Sınavlar | |
10 | Final konuşmaları | |
11 | Final konuşmaları | |
12 | Final konuşmaları | |
13 | Final konuşmaları | |
14 | Final konuşmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından derlenen seçilmiş makaleler, kitap bölümleri ve kitaplar. |
Ders Kaynakları | Fraleigh, D. M., & Tuman, J. S. (2017). Speak up: An illustrated guide to public speaking. New York: Bedford/St. Martin’s. Gregory, H. (2018). Public speaking for college & career. New York: McGraw-Hill. Makay, J. J., Butland, M. J., & Mason, G. E. (2008). Public speaking: choices for effective results. Iowa: Kendall/ Hunt Publishing. O’Hair, D., Rubenstein, H., & Stewart, R. (2016). A pocket guide to public speaking. New York: Bedford /St.Martin’s. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konuşma metni hazırlar. | |||||||||||||||
2 | Sunumlarda görsel ve işitsel materyalleri etkili bir biçimde kullanır. | |||||||||||||||
3 | Okuma ve araştırmaya dayalı sunumlar hazırlar. | |||||||||||||||
4 | Farklı ortamlarda kullanılan sözlü iletişim becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||
5 | Düşüncelerini topluluk karşısında etkili bir biçimde ifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |