Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Konuşma Becerileri II | ELT 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BURCU KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif BOZYİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı okuma ve dinleme metinlerini iletişim odaklı çalışmalara dahil ederek, öğrencilerin alımlayıcı becerilerinin yanı sıra üretken becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.Bunlara ek olarak, iletişimde meydana gelebilecek aksaklıkları giderici stratejilerin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders Dinleme ve Konuşma Becerileri I dersinin devamıdır. Ders, resmi ve gayri resmi bağlamlarda öğrencilerin sözlü iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla tartışma, rol oynama, bireysel ve grup sunumları ve doğaçlama konuşma gibi iletişime yönelik çalışmaları kapsamaktadır. Uygulamalar, öğrencileri düşünmeye yöneltmeyi amaçlamalı ve iletişim kurmaya ilgi uyandırmak amacıyla, güncel konular, ilginç gerçekler, dikkat çekici söylemler ve ileri düzey edebi metinler kullanılmalıdır. Öğrencilerin farkındalık kazanması için, sık yapılan sesletim hataları listelenip tartışılabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, | |
6 | Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler. | Örnek Olay, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgilendirici konuşma | |
2 | Sunum yapma, bilgi verme | |
3 | Sorgulama | |
4 | Münazara, bilgi verme, sunum yapma | |
5 | Bildirim | |
6 | Sorulara cevap verme | |
7 | Kullanışlı yapılar | |
8 | Çeşitli Dinleme Materyalleri Üzerine Kurulu Tartışmalar | |
9 | Görsel Materyaller Yardımıyla Beyin Fırtınası | |
10 | Seminerler | |
11 | Seminerler | |
12 | Grup sunumları | |
13 | Grup sunumları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Avery, P., & Ehrlich, S. (1992). Teaching American pronunciation. Baker, A., & Goldstein, S. (1990). Pronunciation pairs: An introductory course for students of English. Cambridge: Cambridge University Press. Roach, P. (2010). English Phonetics and Phonology Fourth Edition: A Practical Course. Ernst Klett Sprachen. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder. | |||||||||||||||
2 | Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular. | |||||||||||||||
3 | Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır. | |||||||||||||||
4 | Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler. | |||||||||||||||
5 | Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır. | |||||||||||||||
6 | Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |