Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri | ELT 208 | 4 | 3 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. ALİ İLYA
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders dil öğreniş gereksinimleri belirlemek amacıyla (örn.:durumsal, nesnel, öznel, ve dil) gereksinim çözümlemesi (ihtiyaç analizi) yapmaya ve hedef yazımı, ders izlencesi tasarımı, ders planı hazırlaması için gerekli olan bilgi ve becerilerin geliştirlmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Değişik ders evreleri (sunum, alıştırma ve üretme), ders planlamasına ve ders geliştirme yaklaşımlarını konu alır. Dersin amacı öğretmen adaylarının farklı izlence türlerini ve öğrenen gereksinimlerini, öğrenen yaşını, ders hedeflerini dikkate alan uygun izlence tipi seçim kriterlerini, ölçüt-temelli öğretme, yeterlilik betimlemeleri, İngilizce yeterlilik ölçütleri ve yönergeleri, Avrupa Ortak Başvuru Metni ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası, ve kimlik gibi farklı konuları tanımalarını sağlamaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ders planına uygun örnek etkinlikler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Dil Öğrenme Stratejilerinin tanımına, sınıflandırılmasına ve öğretimine yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Ölçütlerin kullanımı ile örnek etkinliklerin zorluk kademelerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
4 | Öğrenen özerkliğini destekleyecek uygulamaları geliştirerek, örnek ders modellerine yansıtır. | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Örnek öğrenen profillerini değerlendirerek, öğrenme biçemlerini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Dil öğretimi teorileri | |
3 | Dil öğretiminde güncel yaklaşımlar | |
4 | Ders planlama aşamaları | |
5 | Sınıf Yönetimi | |
6 | Sınıf Dinamikleri | |
7 | Sınıf Dinamikleri | |
8 | Müfredat ve program geliştirme | |
9 | Öğretim materyallerinin türleri, avantajları, dezavantajları | |
10 | Bireysel farklılıklar | |
11 | Bireysel farklılıklar | |
12 | Sınıfta teknoloji kullanımı | |
13 | Profesyonel gelişim | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sample Lesson Plan |
Ders Kaynakları | Teaching by Principles An Interactıve Approach to Language Pedagogy Second Edıtıon |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ders planına uygun örnek etkinlikler geliştirir. | |||||||||||||||
2 | Dil Öğrenme Stratejilerinin tanımına, sınıflandırılmasına ve öğretimine yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
3 | Ölçütlerin kullanımı ile örnek etkinliklerin zorluk kademelerini belirler. | |||||||||||||||
4 | Öğrenen özerkliğini destekleyecek uygulamaları geliştirerek, örnek ders modellerine yansıtır. | |||||||||||||||
5 | Örnek öğrenen profillerini değerlendirerek, öğrenme biçemlerini saptar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |