Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Amerikan Edebiyatı | ELT 202 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | ELT 202 Amerikan Edebiyatı dersinin temel amacı öğrencileri çağdaş Amerikalı yazar ve düşünürlerle tanıştırarak onlara Amerikan Edebiyatı hakkında genel bir izlenim kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenciler metinlere daha farklı açılardan bakılabileceğini kavrayacak ve metin çözümleme becerisi kazanacaktır. Farklı okuma deneyimlerine değişik açılardan yaklaşarak, okuma serüveninin tarihsel süreçte kalkış ve varış noktalarındaki değişimlere tanıklık edecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders ELT 201 İngiliz Edebiyatı´nın devamı niteliğindedir. Ders Amerika´nın bağımsızlığını ilan ettiği dönemin öncesinden başlayarak, 21. Yüzyıl Amerikan Edebiyatında öne çıkan eserlere kadar geniş bir yeplazede okuma listesi sunmaktadır. Günümüzde bir dünya devi oan ABD´nin bugüne gelene dek geçirdiği sürecin irdelenmesi, bağımsızlığını ilan etmesine yön veren olay ve olguların tarihsel ve edebi bir bakış açısıyla incelenmesi, Amerikan Edebiyatı´nın farklı dönemlerinde öne çıkan yazar, şair ve düşünürlerin eserlerinin ait olduğu akımların özelliklerini nasıl temsil ettiklerinin ele alınması, temel edebi sanatların eserlere yansımalarına göz gezdirilmesi ve Amerika´nın kuruluşunda benimsediği temel değerlere hangi noktaya kadar sadık kalındığının değerlendirilmesi dersin temel içeriğini oluşturmaktaır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler temel edebi terimleri -tür, akım, edebi sanatlar vs.- tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Okurun, yazarın ve metnin birbirleriyle olan ilişkisini kurabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Amerikan Edebiyatının dönemlerini adlandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Bir metne ilişkin temel düzeyde edebi yorum yapabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Metinleri, başta psikoloji, felsefe ve diğer sosyal bilimler olmak üzere faklı alanlar bağlamında değerlendirebiilr. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İzlencesinin tanıtımı / İlkelerin tartışılması / Renan'ın "What is a Nation?" adlı eseri. | Derleme kaynak. |
2 | "Amendments to the Constitution of the United States of America" ve "Declaration of Independence" | Derleme kaynak. |
3 | Aşkıncılık: "Self-Reliance" | Derleme kaynak. |
4 | The Adventures of Huckleberry Finn'den seçme bölümlerin yakın okuması ve çözümlemesi | The Adventures of Huckleberry Finn |
5 | The Adventures of Huckleberry Finn'den seçme bölümlerin yakın okuması ve çözümlemesi | The Adventures of Huckleberry Finn |
6 | "O Captain! My Captain!" ve "For You O Democracy!" | Derleme Kaynak. |
7 | Gotik Edebiyat: "Poe'nun "Ligeia" isimli kısa öyküsü | Derleme kaynak. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 19. Yüzyıl Şiiri: "My Life Closed Twice before Its Close" ve "The Soul Selects Her Own Society" | Derleme Kaynak. |
10 | "Mending Wall" ve "Stopping by Woods on a Snowy Evening" | Derleme Kaynak. |
11 | "Lady Lazarus" | Derleme Kaynak. |
12 | Peter Orr'un Plath ile röportajı & Plath'in biyografisi ve eserleriyle ilişkisi | Derleme Kaynak. |
13 | Yazarın anlamı ile metinsel anlam karşılaştırması: "The Death of the Author" | Derleme Kaynak. |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Twain, Mark. The Adventures of Huckleberry Finn. London: Penguin Popular Classics, 2012. Print. (Only the Selected Parts!) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler temel edebi terimleri -tür, akım, edebi sanatlar vs.- tanımlayabilir. | |||||||||||||||
2 | Okurun, yazarın ve metnin birbirleriyle olan ilişkisini kurabilir. | |||||||||||||||
3 | Amerikan Edebiyatının dönemlerini adlandırabilir. | |||||||||||||||
4 | Bir metne ilişkin temel düzeyde edebi yorum yapabilir. | |||||||||||||||
5 | Metinleri, başta psikoloji, felsefe ve diğer sosyal bilimler olmak üzere faklı alanlar bağlamında değerlendirebiilr. | |||||||||||||||
6 | ||||||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |