Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Almanca YBP 211 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Almanca I 

Almanca II 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye meslek alanında Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye meslek alanında Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin meslek hayatında dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır.    

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme,
2 Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Im Altenheim: Berufe, Räume und Hilfsmittel Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Hören/Sprechen: Schmerzen beschreiben. Ratschläge geben. Über Krankheiten sprechen. Gesundheit und Krankheit.
2 Im Altenheim: Tätigkeiten am Morgen.
3 Im Altenheim: Rund um die Gesundheit.
4 Im Altenheim: Dienstplan und Dokumentation.
5 Formalitäten, Sicherheit und Regeln. Lesen: Zeitungstext. Lesen zur Gesundheit: Ratgeber. Körperteile. Kreatives Schreiben. Imperativ(Sie) Modalverb: "sollen".
6 Schritt 1: Betreuen
7 Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Orientierung. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Reisen. Toplu taşıma. Oryantasyon. Trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyurular. Seyahat.
8 Lesen: Terminkalender, E-Mail Schreiben:einen Tagesablauf beschreiben. Was hat man gemacht. Feste-Deutsch. Temporale Präpositionen. von ... bis, ab Okuma: Termin(buluşma) Takvimi, E-Posta Yazma: Günlük bir rutini tanımlama. Geçmiş zaman: Ne yaptın? Alman festival.
9 Schritt 2: Informieren
10 Schritt 3: Besprechen Modul 6 / L.:17. Pläne und Wünsche
11 Schritt 4: Berichten Edatlar: önce, sonra, için. Otelde. Şikayet. Temporale Präpositionen: vor, nach, in, für. Im Hotel. Reklamation.
12 Sprechen: etwas beschreiben und bewerten. Lesen: Wohnungsanzeigen. Wohnungen und Häuser. Possessivartikel: "sein – ihr". Genitiv bei Eigennamen. Konuş: Bir şeyi tanımla ve derecelendir. Oku: Ev ilanları. Daireler ve evler.
13 Verben mit Dativ. Personalpronomen im Dativ. Sprechen: einen Ort bewerten. Nach Einrichtungen fragen. Lesen: Blog. Dativ ile fiiller. Dativ halinde kişisel zamirler. Konuşma: Bir yeri değerlendirme. Tesisler hakkında bilgi toplama. Oku: Blog
14 Diktat und Quiz-Test. Wichtige Wörter und Wendungen. Önemli kelimeler ve ifadeler. Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteyin; Özür dilemeye cevap vermek. Hören/Sprechen: Hilfe anbieten; um Hilfe bitten; auf Entschuldigungen reagieren.
Kaynaklar
Ders Notu

 

 

 

Ders Kaynakları

- Einstieg Beruf, Berufsfeld. Erste Schritte in die Deutsche Sprache. (Berufsfeld Altenpflege)  

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
2 Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar.
3 Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser.
4 Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır.
5 Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir.
6 Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular.
7 Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir.
8 Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
9 Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır.
10 Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder.
11 Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır.
12 Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır.
13 Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır.
14 Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar.
15 Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir.
2 Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir.
3 Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir
4 Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 9 9
Ödev 2 8 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 18 18
Proje / Tasarım 1 6 6
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
dersAKTSKredisi 3