Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Almanca II YBP 215 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Mesleki Almanca   

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HALİL İRFAN MERCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak okuduğunu anlayabilme, konuşabilme, dinleyebilme ve yazabilme yetileri kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Avrupa Dil Portfolyosu A1.1 seviyesinde öğrenciye Almanca olarak görsel ve işitsel metinler verilerek, öğrencilerin günlük hayatta dil kullanımıyla ilgili temel bilgiler verilecektir ve bu bilgiler bağlamında da alıştırmalar yapılacaktır.  

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme,
2 Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir. Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kapitel 3: In der Stadt (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) Laender. Alphabet. W-Fragen. Verbkonjugation Singular
2 Kapitel 4: Guten Appetit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) Berufe. Familienstand. Zahlen 1-100. Verbkonjugation Negation mit nicht. Wortbildung -in.
3 Kapitel 5: Tag für Tag (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film) Ja/Nein-Fragen. "Doch". Possessivartikel mein/dein. Verben mit Vokalwechsel. Aile. Diller. Evet / Hayır soruları. "doch". İyelik Zamiri.
4 Kapitel 6: Zeit mit Freunden (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
5 Kapitel 7: Kontakte (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
6 Kapitel 8: Meine Wohnung (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
7 Kapitel 9: Alles Arbeit (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
8 Kapitel 10: Kleidung und Mode (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
9 Diktat und Quiz-Test. Vorlieben ausdrücken. Wichtige Wörter und Wendungen. Verbkonjugation: sehen, arbeiten. Verbposition im Satz. Präpositionen: von ... bis. Am Sonntag, um acht Uhr. Tercihleri ifade edebilmek. Önemli kelimeler ve ifadeler. Fiil çekimleri ve cümle içindeki yeri. Edatlar: von... bis = 'den -'e kadar. Verbkonjugation: „möchten“. Verbkonjugation: lesen, treffen, schlafen, fahren.
10 Buchstabieren. Gegenstaende benennen und beschreiben. Reklamation. Imperativ: "Sie". Rechnen. Um Auskunft bitten. Harflendirme. Emir Kipi: "Sie/siz". Yazım. Öğeleri adlandırma ve tanımlama. Şikayet. Bilgi talep etmek.
11 Kapitel 11: Gesund und munter (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)))
12 Kapitel 12: Ab in den Urlaub! (Sprachhandlungen, Wortschatz, Grammatik, Aussprache, Landeskunde, Der Film)
13 Trennbare Verben: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Öffentliches Verkehr. Anzeigen zuhören und verstehen. Richtung orientieren. Orientierung. Ayrılabilir fiiller: einsteigen, aussteigen, umsteigen. Toplu taşıma. Mesajı dinlemek ve anlamak. Rota belirlemek. Oryantasyon.
14 Lesemagazinen allgemein über alle Lektionen. Unterwegs sein. Sprechtraining. Regeln in Verkehr. Durchsagen. Verben. Genel olarak tüm konularla ilgili okuma metinleri okumak. Hareket halinde olmak ve trafik. Konuşma alıştırmaları. Trafik kuralları. Duyuruları değerlendirmek. Yeni Fiiller.
Kaynaklar
Ders Notu

Kapiteltests (A1) 

Kapitelwortschatz (A1) 

Glossar Englisch (A1) 

Unregelmässige Verben  

Ders Kaynakları

Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache- Kursbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber)  

Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Arbeitsbuch (Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber)

Netzwerk A1 - Deutsch als Fremdsprache - Intensivtrainer (Paul Rusch)    

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
2 Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar.
3 Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser.
4 Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır.
5 Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir.
6 Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular.
7 Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir.
8 Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
9 Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır.
10 Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder.
11 Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır.
12 Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır.
13 Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır.
14 Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar.
15 Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okuma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayatta kullanacağı yazılı metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir.
2 Dinleme: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili konuşulan metinleri genel bağlamında ve belli başlı detaylarıyla anlayabilir: uzmanlık alanını kapsayan bilimsel konuları olan metinleri parçalar halinde anlayabilir.
3 Yazma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumları (Burs vb.) büyük oranda anlaşılır ve bağlantılı bir şekilde yazılı olarak ifade edebilir. Uzmanlık alanını kapsayan bilimsel metinde (protokol, tez vb.) basit bir şekilde kendisini ifade edebilir. Dilsel ve yapısal eksiklik bu ilk seviyede metni anlamasını engelleyebilir.
4 Konuşma: Eğitim gördüğü alanıyla ilgili günlük hayattaki durumlarda (üniversiteye kaydolma, kursa kaydolma vb.) kendisini sözlü olarak ifade edebilir. Burada dilsel eksiklikten dolayı anlamada kısmen kopukluklar yaşanabilir. Uzmanlık alanı ile ilgili bilimsel bağlamda iletişimsel hedefini gerçekleştirebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 2 7 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Final 1 12 12
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
dersAKTSKredisi 3