Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Deontoloji | YBP 118 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KÜBRA ÜÇGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık personelinin toplumsal ve bireysel ödev ve yükümlülüklerini hatırlatmak ve uyması gereken ahlaki ödevleri ve yükümlülükleri bildirmektir |
Dersin İçeriği | Sağlık personeli açısından deontolojiyi ele alan konuları kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlarını Öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hasta Haklarını Öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlar | |
2 | Sağlık Çalışanlarının Temel Değerleri | |
3 | Sağlık Bilimlerinde Etik Deontoloji ve Biyoetik | |
4 | Sağlık ve Etik | |
5 | Hasta Hakları | |
6 | Aydınlatılmış Onam | |
7 | Tıp Tarihine Yaklaşım | |
8 | Grup Çalışması | |
9 | Ara sınav | |
10 | Travmalı Hastaya Yaklaşımda Hukuki ve Etik Sorunlar | |
11 | Cinsel Saldırı Olgularının Hukuki ve Etik Boyutu | |
12 | Çocuk İstismarı Olgularının Hukuki ve Etik Boyutu | |
13 | Acil Bakım ve Ambulans Teknikerliği Yönünden Sağlık Mevzuatı | |
14 | Vaka Çalışması Enfeksiyon Hastalarını Klinik Belirti ve Bulgularına Göre Tanıyıp, Korunma Yollarının Öğrenilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Ayten Altıntaş, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi ,Tıp Tarihi & Etik Anabilim Dalı: Etik Ders Notları (2010-2011)
2-Uzel, İlter, History of medicine, Tıp tarihi ve deontoloji : (tıbbi etik), ders notları, Ankara : Gazi Üniversitesi, 1992. 146 s. ; 22 cm.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | X | |||||
2 | Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar. | X | |||||
3 | Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser. | X | |||||
4 | Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır. | X | |||||
5 | Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir. | X | |||||
6 | Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular. | X | |||||
7 | Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir. | X | |||||
8 | Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder. | X | |||||
11 | Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır. | ||||||
12 | Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır. | ||||||
13 | Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır. | ||||||
14 | Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar. | ||||||
15 | Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deontoloji ve Tıbbi Etik Temel Kavramlarını Öğrenir | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | |||||
2 | Hasta Haklarını Öğrenir | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |