Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili ve Güzel Konuşma | OPT 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkili ve güzel konuşma ile ilgili temel bilgi ve becerileri öğrenir. |
Dersin İçeriği | Cümleler(söz akımı), Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları, Metin okuma çalışmaları, Metinde anlam ayrıklığı, Söz akımında dikkat edilecek noktalar, Anlatım, anlatıma hazırlık, Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri, Açıklık, Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar, İmge, imge ile ilgili alıştırmalar, İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar, Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar, Hareket ve taklit |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Metin okuma çalışmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anlatım alıştırmalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Hareket ve takliti öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cümleler (söz akımı) | |
2 | Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları | |
3 | Metin okuma çalışmaları | |
4 | Metinde anlam ayrıklığı | |
5 | Söz akımında dikkat edilecek noktalar | |
6 | Anlatım, anlatıma hazırlık | |
7 | Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri | |
8 | Açıklık | |
9 | Doğru okuma becerisi | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar | |
12 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar | |
13 | Beden dili | |
14 | Hareket ve taklit |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Akbayır, Sıddık; Dil ve Diksiyon, Akçağ Yayınları, 2003, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Apuhan, Recep; Şükrü; İnsan İlişkilerinde En Etkili Davranışlar, Timaş Yayınları, 2003, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||
2 | Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar. | ||||||
3 | Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser. | ||||||
4 | Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır. | ||||||
5 | Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir. | ||||||
6 | Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular. | ||||||
7 | Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir. | ||||||
8 | Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | ||||||
9 | Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder. | ||||||
11 | Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır. | ||||||
12 | Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır. | ||||||
13 | Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır. | ||||||
14 | Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar. | ||||||
15 | Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. | |||||||||||||||
2 | Metin okuma çalışmaları öğrenir. | |||||||||||||||
3 | Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. | |||||||||||||||
4 | Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. | |||||||||||||||
5 | Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. | |||||||||||||||
6 | Anlatım alıştırmalarını öğrenir. | |||||||||||||||
7 | Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir | |||||||||||||||
8 | Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir | |||||||||||||||
9 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. | |||||||||||||||
10 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir | |||||||||||||||
11 | Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. | |||||||||||||||
12 | Hareket ve takliti öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |