Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enfeksiyon Hastalıkları | IAY 221 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık alanında istihdam edilecek geleceğin sağlık çalışanlarının bulaşıcı hastalıklar, bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve tedavisi konularında bilgilendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Epidemiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş, Bulaşıcı Etkenlerin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu, Bağışıklama (aşılar ve serumlar), Hastane Enfeksiyonları, Enfeksiyonlardan korunmak için izolasyon ve izolasyon yöntemleri, Solunum Yolu Enfeksiyon Hastalıkları, Sindirim Enfeksiyon Hastalıkları, Deri ve Mukus Yolları Bulaşan Enfeksiyöz Hastalıklar |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları nelerdir konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve oluşumu konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Bağışıklama konularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Hastane enfeksiyonlarının konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | İzolasyon nedir nasıl uygulanır tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
6 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
7 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Deri ve Mukoza Yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir nasıl korunulur kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
9 | Protozoonların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
10 | Helmintlerin neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
11 | Mantarların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
12 | Hastane infeksiyonları kontrol komitesinin görevleri ve eğitim programlarının günümüz şartlarında öğrenilerek değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye Giriş ve enfeksiyon Hastalıkları | |
2 | Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu | |
3 | Bağışıklama | |
4 | Bağışıklama | |
5 | Hastane Enfeksiyonları | |
6 | Enfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | |
7 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
8 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
9 | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
12 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
13 | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları | |
14 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Temel Mikrobiyoloji ve Parazitoloji (Ed; Prof. Dr. Kaya Kılıçturgay) [2] İmmünolojiye Giriş (Ed; Prof Dr Kaya Kılıçturgay) [3] Tıbbi Parazitoloji. [4]Klinik Mikrobiyolojik Tanı (Pof Dr Hakkı Bilgehan) [5] Genel Tıp Mikrobiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Bilimi (Prof. Dr. Ekrem Kadri Unat İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi yayınları) [6] Hastane Enfeksiyonları (Akalın H.E. Kanra G) 1. Baskı 1993 Ankara Güneş Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||
2 | Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar. | ||||||
3 | Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser. | ||||||
4 | Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır. | ||||||
5 | Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir. | ||||||
6 | Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular. | ||||||
7 | Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir. | ||||||
8 | Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | ||||||
9 | Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder. | ||||||
11 | Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır. | ||||||
12 | Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır. | ||||||
13 | Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır. | ||||||
14 | Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar. | ||||||
15 | Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları nelerdir konularını kavrar. | |||||||||||||||
2 | Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve oluşumu konularını kavrar. | |||||||||||||||
3 | Bağışıklama konularını kavrar. | |||||||||||||||
4 | Hastane enfeksiyonlarının konusunu kavrar. | |||||||||||||||
5 | İzolasyon nedir nasıl uygulanır tanımlar. | |||||||||||||||
6 | Solunum yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | |||||||||||||||
7 | Sindirim yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir,nasıl korunur tanımlar. | |||||||||||||||
8 | Deri ve Mukoza Yolu ile bulaşan hastalıklar nelerdir nasıl korunulur kavrar. | |||||||||||||||
9 | Protozoonların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | |||||||||||||||
10 | Helmintlerin neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir | |||||||||||||||
11 | Mantarların neden olduğu hastalıklar nelerdir nasıl korunur öğrenir. | |||||||||||||||
12 | Hastane infeksiyonları kontrol komitesinin görevleri ve eğitim programlarının günümüz şartlarında öğrenilerek değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |