Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim Teknolojileri EBB 207 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN
Dersi Verenler Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK, Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Mehmet UYSAL 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretim teknolojisini anlayabilme, öğretim teknolojisinin önemini kavrama, öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitimde bilgi teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalarından haberdar olma, öğretim materyali tasarlama konusunda güncel bilgiye sahip olma.
Öğretim teknolojilerine ilişkin kavramları tanımlayabilme. Temel materyal hazırlama yaklaşımlarını açıklayabilme. Öğretim materyali tasarlamada güncel kuram ve süreçleri bilme. Öğrenme yaklaşımlarını bilme ve materyal tasarlama süreçlerini bu yaklaşımlar bağlamında gerçekleştirebilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflayabilme. Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre öğretim sürecine uygun olarak geliştirebilme. Eğitimde bilgi teknolojilerinin nasıl kullanıldığını açıklayabilme. Eğitim ortamlarında hazırlanan materyalleri süreç ve ürün açısından değerlendirebilme.

Dersin İçeriği

Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim teknolojisi kavramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar. Tartışma, Bireysel Çalışma,
7 Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
8 Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder. Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
9 Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
10 Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar. Eğitimin, teknolojinin, eğitim teknolojisinin ve öğretim teknolojisinin tanımı.
2 Öğretim teknolojisi ve bilim arasındaki ilişki. Öğretim teknolojisinin ilgi alanları.
3 Eğitimde bilgi teknolojileri. Öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması.
4 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
5 Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamalar
6 Öğretim materyali geliştirmede tasarım ilkeleri.
7 Öğretim materyali geliştirmede öğrenme ve öğretme yöntemleri
8 Ara sınav
9 İnternetin tanımı. İnternet ve eğitim uygulamaları.
10 Web 2.0’ın tanımı ve içeriği.
11 Öğretim teknolojileri olarak web 2.0 araçları
12 Alana özgü nesne ambarı
13 Tematik öğretim materyali
14 Öğretim materyallerinin değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Kıyıcı, M., Horzum, MB., Akgün, ÖA., Kiper, A., Kırksekiz, A., Demir Kaymak, Z., İşbulan, O., Uysal, M., Tercan, SS., Albayrak, E., Hamutoğlu B., Çam, E., Canan Güngören, Ö., Duman, İ, Gökmen, ÖF. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders notu.

[2] Öğretim Programları https://ttkb.meb.gov.tr

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır.
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Öğretim teknolojisi kavramını açıklar.
2 Eğitim ortamlarında bilgi teknolojilerinin kullanımının önemini açıklar.
3 Eğitim ortamlarında kullanılacak öğretim teknolojilerini sınıflar.
4 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar.
5 Ülkemizdeki ve dünyadaki eğitim süreçlerinde öğretim teknolojilerine yönelik güncel uygulamaları karşılaştırır.
6 Öğretim materyallerini geliştirmeye yönelik tasarım ilkelerini açıklar.
7 Öğretim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile bağdaştırır.
8 Öğretim teknolojisinin önemini analiz eder.
9 Öğretim materyallerini amaca uygunluğu ve işlerliği açısından değerlendirir
10 Öğretim teknolojilerinin eğitim süreçlerine etkilerini tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3