Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II ELT 406 8 2 + 6 5 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik
becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adayları uygulama okullarında öğrencilerin dil gelişimlerini sağlayacak, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacaklardır

Dersin İçeriği

İlk beş hafta gözlem görevlerini yerine getirdikten sonra altı hafta boyunca her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim kurumunda bir günlük planı uygulayabilecektir. Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Öğretmenliğin gerektirdiği nitelikleri deneyimleyerek kazanacaktır. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
3 Kuramsal bilgi birikimini uygulamaya geçirebilecektir. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
4 Yeterliklerini ve noksanlıklarını uygulama esnasında fark edecek ve düzeltme fırsatı bulacaktır. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
5 Kriz yönetimi becerisi kazanacaktır. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun,
6 Hangi yöntem, teknik ve stratejinin daha uygulanablir olduğunu yaşayarak belirleyecektir. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Yaklaşımları uygulamada birebir dönüt alarak kıyaslayabilecektir. Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uygulama okullarının belirlenmesi, uygulama düzeni ve planı hakkında bilgilendirme.
2 Uygulama okulu yönetimiyle iletişimi sağlamak üzere bir grup başkanı seçer, branş öğretmenleriyle iletişimi sağlar ve onların derslerini 2., 3., 4. ve 5. hafta boyunca izlemeye devam eder.
3 Adaylar, branş öğretmenleriyle ders hazırlığı, planlama, yöntem seçme ve değerlendirme gibi konularda bilgi alışverişinde bulunmaya başlayacaklardır.
4 6. haftadan itibaren işleyecekleri ders konularını uygulama öğretmeninden alır, gerekli kaynak araştırmasını ve diğer tüm hazırlıklarını yapar.
5 Vereceği dersin planını uygulama öğretmeninin görüşünü alarak hazırlamaya başlar.
6 Uygulama öğretmeninin sorumluluğu altında daha önceden belirlenen derslerini verir.
7 Uygulamasını yapacağı dersin planını uygulama öğretmeni ve okul müdürünün denetiminden geçirir. Hazırlayıp onaylattığı ders planlarına göre dersi sunar.
8 Uyguladığı her dersin sonunda diğer uygulama öğrencileri ve ders öğretmeniyle dersin kritiğini yapar, gerekli notları alır ve rapor haline getirir..
9 Uyguladığı her dersin amacına ulaşıp ulaşmadığını, uygun ölçme araç ve teknikleriyle ölçer, değerlendirmesini yapar.
10 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür.
11 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür.
12 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür.
13 Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenen toplantıya katılır, uygulama çalışmalarının genel değerlendirmesini yapar.
14 Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyaya kazandığı deneyimleri yazar ve danışman öğretim elemanına teslim eder.
Kaynaklar
Ders Notu

Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara
Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri, MEB yayınları
İngilizce Öğretmeni Özel Alan Yeterlilikleri , MEB yayınları

Ders Kaynakları

Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Eğitim kurumunda bir günlük planı uygulayabilecektir. 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Öğretmenliğin gerektirdiği nitelikleri deneyimleyerek kazanacaktır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Kuramsal bilgi birikimini uygulamaya geçirebilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Yeterliklerini ve noksanlıklarını uygulama esnasında fark edecek ve düzeltme fırsatı bulacaktır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Kriz yönetimi becerisi kazanacaktır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6 Hangi yöntem, teknik ve stratejinin daha uygulanablir olduğunu yaşayarak belirleyecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
7 Yaklaşımları uygulamada birebir dönüt alarak kıyaslayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
3. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 12 192
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 386
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,44
Dersin AKTS Kredisi 15