Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | ELT 401 | 7 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İngilizce öğretmen adaylarının farklı öğrenen grupları için ders içeriği geliştirme, yöntem ve tekniklerine sahip olma, uygun materyalleri belirleme ve kullanabilme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğretmen adayları, faklı öğrenen grupları için ders içeriği geliştirmeye yönelik ilke ve yöntemleri öğrenecek ve bunları uygulamaya dökerken kullanılabilecek materyallere yaklaşımı bilip uygulayacaklardır. Bu doğrultuda, ders içeriği ve uygun materyal geliştirilmesi beklenecektir öğretmen adaylarından. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini tanımlayabileceklerdir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler uygun İngilizce ders kitabı belirleyebilecek ve kullanım yollarını tarif edebileceklerdir. | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretimi için gereç uyarlayabilip geliştirebileceklerdir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlayabileceklerdir. | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce içerik ve gereçleri değerlendirebileceklerdir. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Language Curriculum Design: An Overview | |
2 | Environment Analysis | |
3 | Needs Analysis | |
4 | Principles | |
5 | Goals, Content, and Sequencing | |
6 | Format and Presentation | |
7 | Monitoring and Assesment | |
8 | Evaluation | |
9 | Approaches to Curriculum Design | |
10 | Negotiated Syllabus | |
11 | Adopting and Adapting an Existing Course Book | |
12 | Introducing Change | |
13 | Planning and In-service Course | |
14 | Teaching and Curriculum Design |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nation, I. S., & Macalister, J. (2009). Language Curriculum Design. Routledge. Slattery, J. M., & Carlson, J. F. (2005). Preparing an effective syllabus: Current best practices. College teaching, 53(4), 159-164. Richards, J. C. (2001). Curriculum development in language teaching. Ernst Klett Sprachen. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini tanımlayabileceklerdir. | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 |
2 | Bu dersin sonunda öğrenciler uygun İngilizce ders kitabı belirleyebilecek ve kullanım yollarını tarif edebileceklerdir. | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 0 | 2 | 1 |
3 | Bu dersin sonunda öğrenciler dil öğretimi için gereç uyarlayabilip geliştirebileceklerdir. | 5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 0 | 0 |
4 | Bu dersin sonunda öğrenciler kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlayabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler İngilizce içerik ve gereçleri değerlendirebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |