Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | ELT 405 | 7 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmenlik mesleğinin büyük ölçüde toplumsal sorumluluk taşıyan meslek alanlarından biri olması, öğretmenlerin toplumla bütünleşme ve toplumsal liderlik işlevini yerine getirme gibi önemli görev ve sorumluluklarının bulunması nedeniyle bu mesleğe hazırlanan öğretmen adaylarının, hizmet öncesi eğitimleri sırasında bu yönlerini geliştirme, bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlama. Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili Eğitim Fakültesi programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapma. |
Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Eşleştirme Testler, |
2 | Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Eşleştirme Testler, |
3 | Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | Tartışma, Problem Çözme, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. | Problem Çözme, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Eşleştirme Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | *Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma planının oluşturulması. *https://gonulluyuzbiz.gov.tr/ - Genç Gönüllüler Portalının tanıtılması. | *Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi |
2 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. *Sakarya ilinde yer alan ve ziyareti / tanıtımı yapılacak kurumların / kuruluşların belirlenmesi ve programlanması | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
3 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. *Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 1.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje tekliflerinin hazırlanması çalışmaları. | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında proje tekliflerinin hazırlanması *Ziyaret edilecek ve tanıtılacak kurumla / kuruluşla ilgili bilgi alınması ve ön hazırlık yapılması. |
4 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım *Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 2.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında hazırlanan proje tekliflerinin değerlendirilmesi ve grup olarak uygulanacak topluma hizmet uygulamaları dersi projesine karar verilmesi. *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamındaki proje önerilerinin öğrenciler tarafından SABİS’e yüklenme | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. *Ziyaret edilecek ve tanıtılacak kurumla / kuruluşla ilgili bilgi alınması ve ön hazırlık yapılması. |
5 | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım * Topluma Hizmet Uygulaması dersi kapsamında 2.kurum / kuruluş ziyareti ve tanıtımı * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarına başlanması | *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
6 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım *Kurum/ Kuruluş ziyareti ve tanıtımı evrakının öğrenciler tarafından SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (ARA SINAV) | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. |
7 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
8 | * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunulması. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma. |
9 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunulması. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma. |
10 | * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. * Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
11 | * Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
12 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bir bilimsel etkinlik gerçekleştirilmesi *Öğrencilerinin katıldığı / düzenlediği bilimsel etkinlikleri tanıtım evrakının SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (KISA SINAV) | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
13 | *Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında öğrencilerinin grup halinde gerçekleştirdikleri topluma hizmet uygulamaları dersi projesini sonuçlandırmaları, evrakın SABİS’e yüklenmesi (FİNAL) | |
14 | *Öğrencilerinin dönem içinde yaptıkları topluma hizmet uygulamaları çalışmalarını değerlendirmelerini içeren evrakın SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (ÖDEV 2) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi
|
Ders Kaynakları | Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Yönergesi Genç Gönüllüler Web Portalı
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 |
2 | Ziyaret ettiği topluma hizmet eden kurum ve kuruluşların çalışmalarını açıklar. | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 |
3 | Toplumun güncel sorunlarının çözümüne yönelik projeler hazırlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 |
4 | Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır. | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 |
5 | Toplumun güncel sorunları ile ilgili bilimsel etkinliklere katılır. | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |