Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II | ELT 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Elif Bozyiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere temel terimlerin bilgisinin kazandırılmasının yanı sıra öğretim yöntemleri ve sınıf uygulamalarını dikkate almak suretiyle çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerine ilişkin alt yapı oluşturmaktır. Yaşları 5-12 arasında değişen öğrenenlerin dil öğrenme deneyimleri fiziksel, psikolojik, duygusal ve bilişsel bağlamlarda yetişkinlerinkinden önemli ölçüde farklılık göstermektedir. Bu nedenledir ki bu ders öğrencilere sahip oldukları yöntem, teknik ve uzmanlık bilgisini erken yaştaki dil öğrenenlere göre uyarlamalarında yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler çocukların nasıl düşündükleri ve öğrendikleri konularında bilgi sahibi olacak, çocukların ana dil ve yabancı dil gelişimlerini daha iyi kavrayacak, geçerliğini sürdüren çocuklara yabancı dil öğretim yaklaşımlarını gözden geçirecek ve teoride sahip olduklarını sınıf deneyimi ile bütünleştireceklerdir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenme süreçlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Çocukların ana dil ve ikinci dil gelişim evrelerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımları karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Sınıf yönetimi detaylarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Dil eğitimi ile ilgili detayları sınıf içi etkinliklere yansıtabilir. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
7 | Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri değerlendirir. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri geliştirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Çocuk öğrenenler kimdir? | |
3 | Çocukların dil öğrenme süreçleri nasıldır? | |
4 | Çocuklara yabancı dil öğretiminde etkinlikler | |
5 | Çocuklara konuşma dilinin öğretimi | |
6 | Çocuklara kelime öğretimi | |
7 | Çocuklara dil fonksiyonlarının öğretimi | |
8 | Vize | |
9 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretimi | |
10 | Dil öğretiminde hikaye kullanımı | |
11 | Çocuklara dil öğretimi sınıflarına teknoloji entegrasyonu | |
12 | Çocuklara değerler temelli yabancı dil öğretimi | |
13 | Sınıf-içi etkinlikler | |
14 | Sınıf-içi etkinlikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cameron, L. (2005). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press Ersöz, A. (2010). Teaching English to Young Learners. EDM |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenme süreçlerini açıklayabilir. | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
2 | Çocukların ana dil ve ikinci dil gelişim evrelerini tanımlayabilir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
3 | Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımları karşılaştırabilir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
4 | Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Sınıf yönetimi detaylarını bilir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 |
6 | Dil eğitimi ile ilgili detayları sınıf içi etkinliklere yansıtabilir. | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 |
7 | Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri değerlendirir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 5 | 0 |
8 | Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri geliştirir. | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |