Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngiliz Edebiyatı II ELT 202 4 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ELT 202 İngiliz Edebiyatı II dersi daha çok Amerikalı yazarlara ve onların eserlerine odaklanmaktadır. Dersin temel amacı öğrencileri çağdaş Amerikalı yazar ve düşünürlerle tanıştırarak onlara Amerikan Edebiyatı hakkında genel bir izlenim kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenciler metinlere daha farklı açılardan bakılabileceğini kavrayacak ve metin çözümleme becerisi kazanacaktır. Farklı okuma deneyimlerine değişik açılardan yaklaşarak, okuma serüveninin tarihsel süreçte kalkış ve varış noktalarındaki değişimlere tanıklık edecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders ELT 201 İngiliz Edebiyatı I'in devamı niteliğindedir. Ders Amerika´nın bağımsızlığını ilan ettiği dönemin öncesinden başlayarak, 21. Yüzyıl Amerikan Edebiyatında öne çıkan eserlere kadar geniş bir yeplazede okuma listesi sunmaktadır. Günümüzde bir dünya devi oan ABD´nin bugüne gelene dek geçirdiği sürecin irdelenmesi, bağımsızlığını ilan etmesine yön veren olay ve olguların tarihsel ve edebi bir bakış açısıyla incelenmesi, Amerikan Edebiyatı´nın farklı dönemlerinde öne çıkan yazar, şair ve düşünürlerin eserlerinin ait olduğu akımların özelliklerini nasıl temsil ettiklerinin ele alınması, temel edebi sanatların eserlere yansımalarına göz gezdirilmesi ve Amerika´nın kuruluşunda benimsediği temel değerlere hangi noktaya kadar sadık kalındığının değerlendirilmesi dersin temel içeriğini oluşturmaktaır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler temel edebi terimleri -tür, akım, edebi sanatlar vs.- tanımlayabilir. Beyin Fırtınası,
2 Amerikan Edebiyatının dönemlerini adlandırabilir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Metinleri, başta psikoloji, felsefe ve diğer sosyal bilimler olmak üzere faklı alanlar bağlamında değerlendirebiilr. Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders İzlencesinin tanıtımı / İlkelerin tartışılması / Renan'ın "What is a Nation?" adlı eseri.
2 "Amendments to the Constitution of the United States of America" ve "Declaration of Independence"
3 Aşkıncılık: "Self-Reliance"
4 The Adventures of Huckleberry Finn'den seçme bölümlerin yakın okuması ve çözümlemesi
5 The Adventures of Huckleberry Finn'den seçme bölümlerin yakın okuması ve çözümlemesi
6 "O Captain! My Captain!" ve "For You O Democracy!"
7 Gotik Edebiyat: "Poe'nun "Ligeia" isimli kısa öyküsü
8 Ara Sınav
9 19. Yüzyıl Şiiri: "My Life Closed Twice before Its Close" ve "The Soul Selects Her Own Society"
10 "Mending Wall" ve "Stopping by Woods on a Snowy Evening"
11 "Lady Lazarus"
12 Peter Orr'un Plath ile röportajı & Plath'in biyografisi ve eserleriyle ilişkisi
13 Yazarın anlamı ile metinsel anlam karşılaştırması: "The Death of the Author"
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

·      Alexie, Sherman, and Ellen Forney. The Absolutely True Diary of a Part-Time Indian. New York, NY: Little, Brown, 2007.

·      Emerson, R. Waldo. “Self-Reliance.” (Any editions.)

·      Glaspell, Susan. TriflesThe Norton Anthology of American Literature. Shorter 6th ed. Ed. NinaBaym. New York: W. W. Norton & Company, 2003. 1893-1903. Print.

·      Salinger, J.D. The Catcher in the Rye. London: Penguin Popular Classics, 2010. Print.

·      Twain, Mark. The Adventures of Huckleberry Finn. London: Penguin Popular Classics, 2012. Print. (Only the Selected Parts!)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Öğrenciler temel edebi terimleri -tür, akım, edebi sanatlar vs.- tanımlayabilir. 5 2 0 0 1 2 0 1 5 5 1 1
2 Amerikan Edebiyatının dönemlerini adlandırabilir. 5 5 5 0 0 2 0 2 1 0 0 0
3 Metinleri, başta psikoloji, felsefe ve diğer sosyal bilimler olmak üzere faklı alanlar bağlamında değerlendirebiilr. 5 5 0 0 5 4 0 0 2 0 5 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 1 0
Final 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 0 1 0
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4