Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyatı I | ELT 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bulunmuyor. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, İngiliz Edebiyatı´nın ana hatlarını belli dönemlere ait eserlerin çözümlemesi yöntemiyle öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin edebi düşünme becerisini ve eleştirel yaklaşımı kazanmaları temel hedefler arasındadır. İngiliz Edebiyatından farklı edebi türlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek ve dönemlerin öne çıkan özelliklerini tanımak temel kazanımlar olarak değerlendirilir. Ayrıca, eserler içerisinde geçen temaların öğrencilerin yaşantılarıyla ve güncel olay ve durumlarla bağdaştırılarak öğrencilerin bütünsel gelişimine katkı sağlanması da önemli bir diğer hedeftir.Ders, İngiliz Edebiyatı´nın ana hatlarını belli dönemlere ait eserlerin çözümlemesi yöntemiyle öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin edebi düşünme becerisini ve eleştirel yaklaşımı kazanmaları temel hedefler arasındadır. İngiliz Edebiyatından farklı edebi türlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek ve dönemlerin öne çıkan özelliklerini tanımak temel kazanımlar olarak değerlendirilir. Ayrıca, eserler içerisinde geçen temaların öğrencilerin yaşantılarıyla ve güncel olay ve durumlarla bağdaştırılarak öğrencilerin bütünsel gelişimine katkı sağlanması da önemli bir diğer hedeftir. |
Dersin İçeriği | Giriş düzeyindeki bu ders, İngiliz Edebiyatı ve özgün yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi, metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler, başlıca metin türleri ve bu edebiyatlardaki önemli akım ve dönemler gibi konulara değinir. Öğrenciler, farklı dönemlere ait çeşitli türlerdeki kısa öykü, şiir, tiyatro oyunu ve roman gibi eserleri içerik ve biçem analizi yoluyla inceleyecektir. Bunlara ek olarak, bu ders, öğrencileri, edebiyatın yaşam anlayışımıza katkıları konusunda bilinçlendirmeyi ve sınıf içi tartışmalar aracılığıyla, öğrencilere okunan metinlere karşı eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrenciler okuyacakları eserlerdeki edebi sanatları inceleyecek ve bunları çıkarım ve değerlendirme yapmak amacıyla yorumlayacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler edebi eserlana türlerini tanımlayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenciler farklı edebi türlerin özelliklerini listeleyip açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrenciler ana edebi türler arasın daki farklılıkları anlatır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Öğrenciler belli bir edebi eserin ait olduğu tarihsel dönemi hatırlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Öğrenciler edebiyatın elemanlarını tanıyabilecektir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
6 | Öğrenciler edebi terimleri saptar. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, İngiliz Edbiyatına Genel Bir Giriş | |
2 | Okuma nedir? Bir iletişim olarak okuma ve bileşenleri | Derlenen Kaynak |
3 | Niyet, yorum ve anlam çıkarma & Anlam türleri & Okuma sürecine yönelik sorular ve türleri | Derlenen Kaynak |
4 | Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi Shakespeare Komedyasının özelliklerine genel bir bakış | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. |
5 | Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi & Eserin psikoanalatik incelemesi & Doğa ve toplum arasındaki çatışma | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. |
6 | Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi: Kişiliğin bileşenleri olarak id, ego ve süperego & Toplumun birey üzerindeki baskısı ve çatışma | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. |
7 | Restorasyon Dönemi: "Can Life Be a Blessing? & 18. YY Şiiri: "Ode on Solitude" | Derlenen Kaynak |
8 | Ara Sınav | |
9 | 18. YY. Düzyazısı: Pope'un "An Essay on Criticism" adlı eseri | Derlenen Kaynak |
10 | Viktorya Dönemi: Mrs. Warren's Profession'ın tür ve içerik açısından edebi incelemesi | Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession. |
11 | Viktorya Dönemi: Mrs. Warren's Profession'ın tür ve içerik açısından edebi incelemesi | Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession. |
12 | 20. YY. Şiiri: "The Love Song of J. Alfred Prufrock" Modernizm ve Etkileri | Derlenen Kaynak |
13 | 20. YY. Şiiri: "The Love Song of J. Alfred Prufrock" Modernizm ve Etkileri | Derlenen Kaynak |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession. The copy I’ll provide for you. Thornley, G.C. and Gywneth Roberts. An Outline of English Literature. China: Longman, 2003. Print. Öğretim elemanı tarafından derlenen diğer kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler edebi eserlana türlerini tanımlayabilecektir | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
2 | Öğrenciler farklı edebi türlerin özelliklerini listeleyip açıklar. | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
3 | Öğrenciler ana edebi türler arasın daki farklılıkları anlatır. | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Öğrenciler belli bir edebi eserin ait olduğu tarihsel dönemi hatırlar. | 5 | 4 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 |
5 | Öğrenciler edebiyatın elemanlarını tanıyabilecektir. | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
6 | Öğrenciler edebi terimleri saptar. | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |