Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | ELT 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders öncelikle, İngilizce öğretmen adaylarına yönelik ve bu alandaki öğretmenlerin kullandığı temel dil öğretim yaklaşım ve yöntemleri ile ilgili gerekli bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Ders boyunca öğretmen adaylarının, Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Sessiz Yöntem, Bütüncül-Fiziksel Tepki Yöntemi, İletişimsel Dil Öğretimi gibi İngilizce dil öğretiminde kullanılan tasarımcı ve ana akım yöntemleri öğrenip bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır. Derste ayrıca, öğretmen adaylarının gelecekteki sınıflarında etkili etkinlik ve kaynakların öneminin de sıklıkla üzerinde durulacaktır. Bu yöntem ve yaklaşımlara sadece aşinalık kazanmak değil, aynı zamanda bahsi geçen yöntem ve yaklaşımların etkili kullanımı da bu derste ele alınacak konular arasındadır. |
Dersin İçeriği | İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi ve temel eğilimler; İngilizce öğretiminde kullanılan tasarımcı ve ana akım yöntemler; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel kavramlar ve beceriler; öğretim tasarımları ve sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel yabancı dil eğitim ve öğretimi hedefleri doğrultusunda oluşturulmuş yöntem, yaklaşım ve uygulamaları kullanabilir. | Tartışma, Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Hazırlanmış yöntem kitaplarını inceler, çözümler ve eleştirebilir. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | |
3 | Güncel İngilizce yöntem kitaplarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Öğretim yöntemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Dil becerilerinin öğretiminde uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini seçebilir ve bunların uygunluğunu değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve giriş | |
2 | Dil öğretim yöntemlerinin kısa tarihi ve tasarımın altı bileşeni | |
3 | Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi (DÇY) ve Düzvarım Yöntemi (DY) | |
4 | Sözel Yaklaşım ve Durumsal Dil Öğretimi (DDÖ) | |
5 | İşitsel-Dilsel Yöntem (İDY) ve Bilişsel Dil Öğrenme | |
6 | Bütüncül Fiziksel Tepki Yöntemi (BFTY) | |
7 | Ara sınav | |
8 | Sessiz Yöntem (SY) & Topluluk Odaklı Dil Öğretimi (TODÖ) | |
9 | TODÖ (dvm) & Esinlemeli Yöntem (EY) | |
10 | Doğal Yaklaşım (DY) | |
11 | DY (dvm) & İletişimsel Dil Öğretimi (İDÖ) | |
12 | İDÖ (dvm) & Mini-projelere giriş | |
13 | Mini-projelerin değerlendirilmesi | |
14 | Mini-projelerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd. Ed.). CUP. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd. Ed.). OUP. American English (n.d.) Language teaching methods [YouTube channel]. YouTube. Retrieved from https://youtube.com/playlist?list=PL7BlTIDdOgZJhim70umCX0sAJFOtMRnda&si=FpImB-lDBuP1RWhC |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel yabancı dil eğitim ve öğretimi hedefleri doğrultusunda oluşturulmuş yöntem, yaklaşım ve uygulamaları kullanabilir. | 5 | 1 | 0 | 4 | 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 |
2 | Hazırlanmış yöntem kitaplarını inceler, çözümler ve eleştirebilir. | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 |
3 | Güncel İngilizce yöntem kitaplarını kullanır. | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 |
4 | Öğretim yöntemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir. | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 1 | 0 | 2 | 0 | 5 | 0 |
5 | Dil becerilerinin öğretiminde uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini seçebilir ve bunların uygunluğunu değerlendirebilir. | 5 | 0 | 0 | 4 | 5 | 4 | 1 | 0 | 3 | 0 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |