Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizcenin Yapısı ELT 112 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK
Dersi Verenler Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrenciler farklı dilsel biçimleri çeşitli anlamları ifade etmede hem sözlü hem yazılı iletişimde etkili biçimde kullanabilir.

Dersin İçeriği

Bu ders ileri İngilizce dilbilgisine ilişkin betimsel bir inceleme sağlayarak farklı metin türleri içinde İngilizcenin nasıl işlediğini anlamaya yardımcı olur. Dizgesel-işlevsel kurama dayanarak ve karşıtsal çözümleme, söylem çözümlemesi ve yanlış çözümlemesi gibi yöntemleri kullanarak, öğrencilere zaman, kip ve görünüm gibi temel dilbilgisi kavramlarını tanıtır ve iletişimsel etkinlikler içinde çeşitli İngilizce yapılarının biçim-anlam-kullanımlarını keşfetmelerini sağlar.  

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngilizcenin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
4 Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
5 Türkçe ve İngilizcede kullanılan yapıları eşleştirilebilir. Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
6 Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı Zamanlar (Şimdiki, Geçmiş ve Gelecek Zaman)
2 Karşılaştırmalı Zamanlar (Şimdiki, Geçmiş ve Gelecek Zaman)
3 Zaman, Kip ve Görünüm
4 5 Temel Kipsellik Kavramı: Yeterlik, Gereklilik & Önerilebilirlik
5 5 Temel Kipsellik Kavramı: İzin & Mantıksal Olasılık
6 İngilizce Kipsellik: Gerçek/Yarı-Öbeksel Kipsel Eylemler & Bilgisel (Olmayan) Kipsellik
7 Ara Sınav
8 Koşul Tümcecikleri: Olgusallık-Karşıolgusallık
9 Edilgenleştirme
10 Geçişlilik
11 Sıfatlaştırma
12 Söylem Belirleyicileri: Bağlaçlar-Bağlayıcılar & Zaman, Neden, Karşıtlık ve Sonuç Tümcecikleri
13 Mini-Projelerin Değerlendirilmesi
14 Mini-Projelerin Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları (SABİS)

Ders Kaynakları

Carter, R., Hughes, R., & McCarthy, M. (2000). Exploring grammar in context. Cambridge University Press.

Maurer, J. (2017). Focus on grammar 5: An integrated skills approach (5th. Ed.). Pearson Education.

Vince, M. (2008). Macmillan English grammar in context (Advanced). Macmillan Education. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İngilizcenin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. 1 4 3 1 4 5
2 Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. 1 4 2 1 2 2 5
3 Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. 2 5 2 1 3 2 5
4 Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. 2 4 2 1 2 2 3 5
5 Türkçe ve İngilizcede kullanılan yapıları eşleştirilebilir. 1 4 2 1 2 3 5
6 Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. 2 4 1 2 3 3 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 40
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Kısa Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,16
Dersin AKTS Kredisi 2