Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgilerde Bilişim Teknolojileri | SBE 011 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayarlar, cep telefonları, diğer mobil cihazlar ve akıllı tahtalar ile internetin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı; bilişim teknolojilerine dayalı olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinden yararlanılması. |
Dersin İçeriği | Bilgisayarlar, cep telefonları, diğer mobil cihazlar ve akıllı tahtalar ile internetin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımı; bilişim teknolojilerine dayalı olarak hazırlanan öğretim etkinliklerinden yararlanılması; sosyal medya araçlarının öğretim programları kazanımlarına uygun işe koşulms yolları; okul-aile işbirliği, işbirliğine dayalı eğitim uygulamaları ve saha çalışmalarında kullanılma yolları; öğretmen adaylarının alanlarına uygun yazılımları kullanma yeterliliklerinin artırılmasına yönelik uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgilerdeki başlıca güncel eğitsel yazılımları tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyal bilgilerdeki başlıca çevrimiçi eğitsel uygulamaları bilir. | Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Sosyal bilgiler derslerinde doküman, görsel paylaşım uygulamalarını kullanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | CBS başta olmak üzere mekânsal teknolojilerin sosyal bilgilerdeki yerini kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal bilgilerde akıl tahta ve diğer sınıf için teknolojileri kullanır. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, Bilişim teknolojileri nelerdir? Sosyal bilgiler öğretimindeki yeri | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
2 | Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar kullanımı, önemli eğitsel yazılımlar ve eğitsel mobil uygulamalar | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Eğitsel Oyun yazılımları, Birebir öğretim yazılımları, İşbirlikçi öğretim yazılımları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Benzetim (simülasyon) yazılımları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Tablo, grafik ve diyagram yazılımları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Sosyal bilgilerde video kullanımı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | Sanal gezi uygulamaları, | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Ara Sınav 1 | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Sunum yazılımları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Çevrimiçi doküman, görsel paylaşım ortamları, çevrimiçi konferanslar | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Sosyal bilgiler derslerinde sosyal ağların kullanımı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | Başlıca mekânsal teknolojiler (CBS, Google Earth,GPS) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
13 | Dijital vatandaşlık ve sosyal bilgiler | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
14 | Sanal sınıf uygulamaları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bilişim Teknolojileri- Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası (ECDL) Programına Göre ed. Prof. Dr. Hüseyin UZUNBOYLU Eğitimde Bilişim Teknolojileri ed. Sami ŞAHİN |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | X | |||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgilerdeki başlıca güncel eğitsel yazılımları tanır. | |||||||||||||||
2 | Sosyal bilgilerdeki başlıca çevrimiçi eğitsel uygulamaları bilir. | |||||||||||||||
3 | Sosyal bilgiler derslerinde doküman, görsel paylaşım uygulamalarını kullanır | |||||||||||||||
4 | CBS başta olmak üzere mekânsal teknolojilerin sosyal bilgilerdeki yerini kavrar. | |||||||||||||||
5 | Sosyal bilgilerde akıl tahta ve diğer sınıf için teknolojileri kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|