Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I SBE 401 7 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN
Dersi Verenler Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, MEB Personeli , Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ, Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. MEHMET UYMAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına gerçek sınıf ortamında öğretmenlik becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir. Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme,
2 Kendi alanının programını kullanır. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır. Bireysel Çalışma,
4 Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır. Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir. Bireysel Çalışma, Tartışma,
6 Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir. Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Rol Oynama,
8 Öğretim sürecini değerlendirir. Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
9 Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır. Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama. Uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma
2 Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma
3 Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma
4 Dönem içinde okulda yapılacak bütün etkinlikleri gösteren zaman çizelgesi
5 Eğitim programı, ders kitapları ve yapılan sınavlar
6 Uygulama günlüğü
7 Okul gezileri, eğitsel kol çalışmaları, özel eğitim programları vb. ders dışı etkinliklere ilişkin doküman
8 Vize
9 Yasal metinler
10 Ders gözlem formu
11 Değerlendirme
12 Değerlendirme
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretmenlik Mesleğine Giriş, (Editör:Özcan DEMİREL),Pegem Yayınları

Ders Kaynakları

1.Öğretmen El Kitabı, Veysel SÖNMEZ, Anı Yayıncılık
2.Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Münire ERDEN, Alkım Yay.
3.YÖK/Dünya bankası.1998 Fakülte-Okul işbirliği. Milli eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır.
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar.
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar.
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar.
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir.
2 Kendi alanının programını kullanır.
3 Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır.
4 Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır.
5 Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir.
6 Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır.
7 Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir.
8 Öğretim sürecini değerlendirir.
9 Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 15 240
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 2 2
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 347
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,88
Dersin AKTS Kredisi 10