Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Medya | ECE 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk ve medya arasındaki ilişkiyi anlamalarını, medyanın çocuğun gelişimi ve eğitimi üzerindeki rolünü ve çocuklara yönelik medya araçlarının temel özelliklerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocukta medya algısı, medyanın çocuk eğitimine katkısı, medyanın çocuk gelişimine etkisi, Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri, çizgi filmler) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukta medya algısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Medyanın çocuk eğitimine katkısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Medyanın çocuk gelişimine etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Çocuklara yönelik medya araçlarının özelliklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel tanıtım ve bilgilendirme | |
2 | Çocukta medya algısı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Medyanın çocuk eğitimine katkısı | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Medyanın çocuk gelişimine etkileri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi Sınav | |
9 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çocuk dergileri) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çizgi filmler) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çizgi filmler) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Çocuklara yönelik medya araçlarının incelenmesi (çizgi filmler) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | ||||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | ||||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukta medya algısını öğrenir. | ||||||||||||||
2 | Medyanın çocuk eğitimine katkısını öğrenir. | ||||||||||||||
3 | Medyanın çocuk gelişimine etkilerini öğrenir. | ||||||||||||||
4 | Çocuklara yönelik medya araçlarının özelliklerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |