Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları | ECE 402 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, erken çocukluk eğitimi politikaları hakkında bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanıma ve bu politikaların uygulamalarını inceleme; erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturma; erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirme; erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklama; farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapma; erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceleme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanır. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturmasına yardım eder. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklar, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve beklentilerin paylaşılması. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Eğitim politikası nedir? Uluslar arası kuruluşların erken çocukluk eğitimi politikaları: Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü, Avrupa Birliği | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Türk eğitim politikalarına yön veren ulusal ve uluslar arası unsurlar. UNESCO Okul Öncesi Eğitim Ülke Raporu (Haktanır, Dağlıoğlu ve Güler, 2010) | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Erken çocukluk eğitimi politikalarına yön veren Dünya kuruluşları ve araştırmalar: (BM, Dünya Bankası, OECD, AB). | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişme/kalkınma için eğitim kavramı ve tarihçesi. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Türkiye?de Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Hükümet programları, Kalkınma Planları, MEB 2015-2019 Strateji Planı, 2019-2023 Öğretmen Strateji Belgesi. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Türkiye'de Erken Çocukluk Eğitimi Açısından Kaydedilen Gelişmeler | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Arasınav | |
9 | Erken çocukluk dönemindeki çocuklara yönelik sağlık, gelişim ve eğitim politikaları. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Bildirgesi'nin incelenmesi ve bu konuda ülkemizde yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Erken çocukluk eğitiminde öğretmen yetiştirme politikaları ve uygulama | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken çocukluk eğitiminde ailelere yönelik politikalar ve uygulama. | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Toplum Temelli Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları, Sivil Toplum Kuruluşları ve EÇE Politikaları | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken çocukluk hizmetlerinde kalite standartları | Ders Notları-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | AÇEV, (2012a). Altı Yaşındaki Çocuklara Yönelik Bir Müdahale Programının Etkisi: Bir Yaz Okulu Modeli. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/ arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz. AÇEV, (2012b). Geleceğe İlkadım Projesi ve Etki Araştırması. http://www.acev.org/kaynaklarimiz/arastirmalarimiz-ve-yayinlarimiz. AÇEV, (2016). Her Çocuğa Eşit Fırsat: Türkiye’de Erken Çocukluk Eğitiminin Durumu ve Öneriler. İstanbul: Myra Yapım. AÇEV, (2017). Türkiye’de İlgili Babalık ve Belirleyicileri Ana Rapor. İstanbul: Taymaz Matbaacılık. Arslan Cansever, B. (2009). Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Türkiye’nin Bu Politikalara Uyum Sürecinin Değerlendirilmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 222-232. Bekman, S. ve Gürlesel, C. F. (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim (Yayın No: TÜSİAD-T/ 2005-05/396). s. 53-71. İstanbul, Türkiye: TÜSİAD. Erçetin, Ş. Ş. ve Arifoğlu, A. (2016). Herkes için eğitim 2015 Hedefleri ve Türkiye. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 5, Sayı:2, s. 223-246. ERG, (2013). Erken Çocukluk Eğitimi ve “4+4+4” Düzenlemesi. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi. Haktanır, G. (2015). Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşunun 100’üncü Yılına Doğru Ülkemizde Okul Öncesi Eğitim. İçinde: Okul Öncesi Eğitime Giriş (307-328) (Ed. G. Haktanır). 9 Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık. Haktanır, G., Dağlıoğlu, E. ve Güler, T. (2010). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Durumu. Yayınlanmamış UNESCO Raporu. Ankara. Heckman, J. J. (2012). Invest in Early Childhood Development. Kaytaz, M. (2005). Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Fayda-Maliyet Analizi. İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı. MEB, (2019). Milli Eğitim Bakanlığı 2019-2023 Stratejik Planı. http://abdigm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/11112345_Stratejik_Plan_2019_2023.pdf https://journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/127/147 https://www.ted.org.tr/wp-content/uploads/2019/04/Turkiyede_Okul_Oncesi.pdf https://heckmanequation.org/www/assets/2013/07/F_HeckmanDeficitPieceCUSTOM-Generic_052714-3-1.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk politikalarını tanır. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | |
2 | Erken çocukluk politikaları bağlamında öğretmen adaylarının mesleki algı ve anlayışlarını oluşturmasına yardım eder. | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ||
3 | Erken çocukluk politikaları kapsamındaki konulara ilişkin anlayış geliştirir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | |
4 | Erken çocukluk hizmetlerinin kapsam ve önemini açıklar, farklı erken çocukluk programlarının gelişimi, amaçları ve kapsamı ile ilgili karşılaştırmalar yapar. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | |
5 | Erken çocukluk eğitimi politikası kapsamına giren konularda ulusal ve uluslararası örnekleri inceler. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |