Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitim Programları | ECE 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
Dersin İçeriği | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programı kavramını tanımlar | Anlatım, | |
2 | Eğitim programının önemini açıklar | Anlatım, | |
3 | Eğitim program geliştirme süreçlerini bilir ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim sürecini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının kazanım ve göstergelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının ortam özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programında kullanılan formlar ve planları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının etkinlik özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programı uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
13 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
14 | Okul öncesi eğitim programını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim programının tanımı | |
2 | Eğitim programının önemi ve farklı ülkelerdeki programlar. | |
3 | Eğitim programı geliştirme süreçleri ve özellikleri | |
4 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | |
5 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri | |
6 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel ilkeleri | |
7 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının kazanım ve göstergeleri | |
8 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının ortam özellikleri | |
9 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programında kullanılan formlar ve planlar | |
10 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının etkinlik özellikleri, | |
11 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programı uygulama ve değerlendirme süreçleri | |
12 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar | |
13 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar. | |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zembat, R.; Tunçeli, H.İ. & Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar. Anı Yayıncılık. Zembat, Rengin (2010). Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim programı kavramını tanımlar | ||||||||||||||
2 | Eğitim programının önemini açıklar | ||||||||||||||
3 | Eğitim program geliştirme süreçlerini bilir ve açıklar | ||||||||||||||
4 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim sürecini bilir | ||||||||||||||
5 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini açıklar | ||||||||||||||
6 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel ilkelerini bilir | ||||||||||||||
7 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının kazanım ve göstergelerini açıklar | ||||||||||||||
8 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının ortam özelliklerini bilir | ||||||||||||||
9 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programında kullanılan formlar ve planları bilir | ||||||||||||||
10 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının etkinlik özelliklerini açıklar | ||||||||||||||
11 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programı uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir | ||||||||||||||
12 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar | ||||||||||||||
13 | Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar | ||||||||||||||
14 | Okul öncesi eğitim programını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |