Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi | ECE 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminde doğa ve fen etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır | Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önem-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Fenle ilgili kavramların oluşumu-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Fenle ilgili kavramların oluşumu-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Arasınav | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Fen eğitiminde öğretmenin rolü-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Fen eğitiminde öğretmenin rolü-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Çevre ve doğa eğitimi-1 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Çevre ve doğa eğitimi-2 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Çevre ve doğa eğitimi-3 | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Abis dökümanları |
Ders Kaynakları | Ed. Berrin Akman, (2017) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar, | ||||||||||||||
2 | Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır | ||||||||||||||
3 | Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır | ||||||||||||||
4 | Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir | ||||||||||||||
5 | Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |