Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | RPD 206 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. FERİDE İDİ TULUMCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin değerler eğitiminin tanımı, önemi ve amacını, değerler eğitiminde eğitimin kapsamını, değerler eğitimindeki farklı yaklaşımları, toplumsal ve bireysel değerler eğitimi ile alakalı farkındalık geliştirmek ve mesleki beceri edinmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Değerler eğitiminin tanımı, önemi ve amacı, değerler eğitiminde eğitimin kapsamı, değerler eğitiminde farklı yaklaşımlar, toplumsal ve bireysel değerler eğitimi, toplumsal değişimler ve değerlere etkisi, toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinim, ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımlar, program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişki, değerler eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değerler eğitiminin tanımını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Değerler eğitimin önemi ve amacını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Değerler eğitiminde eğitimin kapsamını tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Değerler eğitiminde farklı yaklaşımları yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Toplumsal ve bireysel değerler eğitimini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Toplumsal değişimler ve değerlere etkisini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinimi yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımları bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Değerler eğitiminde kullanılan yönetm ve teknikleri kullanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değerler eğitimi: Tanımı, önemi ve amacı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Değerler eğitiminde okulun sorumlulukları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Değerler eğitiminin kapsamı: Değerlerin tanımı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Değerler eğitiminde farklı yaklaşımlar: Değerler eğitiminin felsefi temelleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Ahlaki Değerler Eğitimi : Karakter Eğitimi Yaklaşımı, Geleneksel Karakter Eğitimi, Çağdaş Karakter Eğitimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Ahlaki Değerler Eğitimi : Karakter Eğitimi Yaklaşımı, Geleneksel Karakter Eğitimi, Çağdaş Karakter Eğitimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ahlaki Değerler Eğitimi: İnsani Değerler Analizi Yaklaşımı, Bilişsel Gelişimsel Yaklaşım | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ara sınav | |
9 | Ahlaki Değerler Eğitimi: Duyarlılık Ahlakı Yaklaşımı, Yapılandırmacı Ahlaki Eğitim Yaklaşımı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Ahlaki Değerler Eğitimi: Bütünleştirici Etik Eğitim Yaklaşımı, Sosyal Alan Yaklaşımı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Toplumsal Değerler Eğitimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Bireysel Değerler Eğitimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Toplumsal bağlamda değerler eğitimi: Toplumsal değişimler ve değerlere etkisi, toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinim | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Eğitim programlarında karakter eğitimi stratejileri: Tüm okulu kapsayan stratejiler, sınıflarda kullanılan stratejiler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[1] Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınlar [4] Kaymakcan, R. - Uyanık, M. (2007). Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, DEM Yayınları 5. Çağrıcı, M. (2006). Anahatlarıyla İslam Ahlakı, Ensar Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin akademik, kariyer, ve sosyal-duygusal gelişim alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun okul rehberlik ve psikolojik danışma programı planlar. | X | |||||
3 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını ilgili kurumlar, komisyonlar ve paydaşlarla işbirliği ve eşgüdüm içerisinde yürütür | X | |||||
4 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çıktılarını değerlendirir ve sonuçlar doğrultusunda geliştirir. | X | |||||
5 | Kritik yaşam olayları ve kriz durumlarında ikincil ve üçüncül önleme hizmetleri ve psiko-sosyal müdahale planı hazırlar ve sunar. | X | |||||
6 | Kariyer psikolojik danışmanlığı kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulayarak bireysel ve grup değerlendirmeleri yapar. | X | |||||
7 | Kariyer planlama kapsamında eğitim ve mesleki fırsatlar, rol geçişleri ve kariyer gelişimine yönelik bireysel ve grupla kariyer rehberliği hizmetleri yürütür. | X | |||||
8 | Çalıştığı kurumun paydaşlarına ihtiyaçları doğrultusunda kariyer gelişim programı hazırlar ve yürütür. | X | |||||
9 | Mesleki kurum, eğitim kuruluşları, iş gücü piyasası arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu geliştirici faaliyetleri organize eder | X | |||||
10 | Organizasyon ve örgütlere yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı hizmeti sunar. | X | |||||
11 | Aile danışmanlığı kuramlarını bilir. | X | |||||
12 | Evliliğe hazırlık ve evliliği güçlendirme programları planlar. | X | |||||
13 | Evlilik öncesi psikolojik danışma hizmetleri kapsamında eş seçimi kuramları, kişisel ve çevresel faktörleri açıklar. | X | |||||
14 | Aile yaşam döngüsü evreleri kapsamında rol geçişleri konusunda önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütür. | X | |||||
15 | Aile içi şiddet ve boşanma gibi kriz durumlarında müdahale hizmetlerini açıklar. | X | |||||
16 | Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaya yönelik terapötik becerileri etkili şekilde kullanır. | X | |||||
17 | Danışanın sorunu ve davranışsal amacına uygun bireysel danışma oturumları planlar ve yürütür. | X | |||||
18 | Danışanın ihtiyacına yönelik uygun müdahale yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | |||||
19 | Grup kuralları doğrultusunda ve grup evreleri çerçevesinde grubun amacına uygun alıştırma ve teknikler ile grupla psikolojik danışma liderliğini yürütür. | X | |||||
20 | Danışanların sorunlarını gelişim, kişilik, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde profesyonel bir bakışla çerçevelendirir. | X | |||||
21 | Yaşam dönemi ve uyum problemleri, davranış bozukluklarına dair alan bilgisini vaka formülasyonunda işe koşar. | X | |||||
22 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin ve kendi kültürel özelliklerinin farkındadır. | X | |||||
23 | Kültüre duyarlı psikolojik danışma beceri ve yeterliklerine sahiptir. | X | |||||
24 | Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip ve dezavantajlı danışanlara okul, kariyer ve aile psikolojik danışmanlığı hizmetlerini sunarken kültüre duyarlı psikolojik danışma bilgi, beceri ve yeterliklerini işe koşar. | X | |||||
25 | Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri seçer. | X | |||||
26 | Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri yönergeleri doğrultusunda uygular ve değerlendirir. | X | |||||
27 | Bilimsel araştırma süreci basamaklarını ve yöntemlerini bilir. | X | |||||
28 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanına dair araştırma tasarlar. | X | |||||
29 | Araştırma konusu ve amacına uygun örnekleme ve veri toplama yöntemiyle elde ettiği verileri analiz eder. | X | |||||
30 | Araştırma sonuçlarını araştırma amacına uygun şekilde yorumlar ve raporlar. | X | |||||
31 | Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ulusal ve uluslararası etik ilkeleri, standartları, kuralları ve kodları bilir. | X | |||||
32 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken meslek etiğine riayet eder. | ||||||
33 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
34 | Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri takip ederken (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar, kongreler, çalıştaylar v.b.) basılı ve dijital kaynakları etkin şekilde kullanır. | ||||||
35 | Mesleki konularda alan savunuculuğu ve danışanlar konusunda hak savunuculuğuna önem verir. | ||||||
36 | Sosyal ve dijital bağlamlarda rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini etkili şekilde ifade eder. | ||||||
37 | Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. | ||||||
38 | Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. | ||||||
39 | Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. | ||||||
40 | Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bilimsel tutuma, kanıta dayalılığa ve hesap verilebilirliğe önem verir. | ||||||
41 | Psikolojik danışman olarak kendi beden ve ruh sağlığına önem verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | PÇ 41 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değerler eğitiminin tanımını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Değerler eğitimin önemi ve amacını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Değerler eğitiminde eğitimin kapsamını tartışır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Değerler eğitiminde farklı yaklaşımları yorumlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Toplumsal ve bireysel değerler eğitimini bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Toplumsal değişimler ve değerlere etkisini tartışır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Toplumsal bağlamda değerler eğitimine duyulan gereksinimi yorumlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Ahlaki değerlerin gelişimine farklı yaklaşımları bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Program felsefesi ve değerler eğitimi arasındaki ilişkiyi kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Değerler eğitiminde kullanılan yönetm ve teknikleri kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |