1 |
Okul rehberlik ve psikolojik hizmetlerinin kapsamını bilir. |
|
|
|
|
|
2 |
Öğrencilerin akademik, kariyer, ve sosyal-duygusal gelişim alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun okul rehberlik ve psikolojik danışma programı planlar. |
|
|
|
|
|
3 |
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını ilgili kurumlar, komisyonlar ve paydaşlarla işbirliği ve eşgüdüm içerisinde yürütür |
|
|
|
|
|
4 |
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı çıktılarını değerlendirir ve sonuçlar doğrultusunda geliştirir. |
|
|
|
|
|
5 |
Kritik yaşam olayları ve kriz durumlarında ikincil ve üçüncül önleme hizmetleri ve psiko-sosyal müdahale planı hazırlar ve sunar. |
|
|
|
|
|
6 |
Kariyer psikolojik danışmanlığı kapsamında bireyi tanıma tekniklerini uygulayarak bireysel ve grup değerlendirmeleri yapar. |
|
|
|
|
|
7 |
Kariyer planlama kapsamında eğitim ve mesleki fırsatlar, rol geçişleri ve kariyer gelişimine yönelik bireysel ve grupla kariyer rehberliği hizmetleri yürütür. |
|
|
|
|
|
8 |
Çalıştığı kurumun paydaşlarına ihtiyaçları doğrultusunda kariyer gelişim programı hazırlar ve yürütür. |
|
|
|
|
|
9 |
Mesleki kurum, eğitim kuruluşları, iş gücü piyasası arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu geliştirici faaliyetleri organize eder |
|
|
|
|
|
10 |
Organizasyon ve örgütlere yönelik kariyer psikolojik danışmanlığı hizmeti sunar. |
|
|
|
|
|
11 |
Aile danışmanlığı kuramlarını bilir. |
|
X |
|
|
|
12 |
Evliliğe hazırlık ve evliliği güçlendirme programları planlar. |
X |
|
|
|
|
13 |
Evlilik öncesi psikolojik danışma hizmetleri kapsamında eş seçimi kuramları, kişisel ve çevresel faktörleri açıklar. |
X |
|
|
|
|
14 |
Aile yaşam döngüsü evreleri kapsamında rol geçişleri konusunda önleyici rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütür. |
|
|
|
|
|
15 |
Aile içi şiddet ve boşanma gibi kriz durumlarında müdahale hizmetlerini açıklar. |
X |
|
|
|
|
16 |
Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları sağlamaya yönelik terapötik becerileri etkili şekilde kullanır. |
X |
|
|
|
|
17 |
Danışanın sorunu ve davranışsal amacına uygun bireysel danışma oturumları planlar ve yürütür. |
X |
|
|
|
|
18 |
Danışanın ihtiyacına yönelik uygun müdahale yöntem ve tekniklerini kullanır. |
|
|
|
|
|
19 |
Grup kuralları doğrultusunda ve grup evreleri çerçevesinde grubun amacına uygun alıştırma ve teknikler ile grupla psikolojik danışma liderliğini yürütür. |
X |
|
|
|
|
20 |
Danışanların sorunlarını gelişim, kişilik, psikolojik danışma kuramları çerçevesinde profesyonel bir bakışla çerçevelendirir. |
|
|
X |
|
|
21 |
Yaşam dönemi ve uyum problemleri, davranış bozukluklarına dair alan bilgisini vaka formülasyonunda işe koşar. |
|
|
X |
|
|
22 |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken mevcut toplumsal yapı ve kültürel dinamiklerin ve kendi kültürel özelliklerinin farkındadır. |
|
X |
|
|
|
23 |
Kültüre duyarlı psikolojik danışma beceri ve yeterliklerine sahiptir. |
X |
|
|
|
|
24 |
Mevcut kültürden farklı kültürel bağlamlara sahip ve dezavantajlı danışanlara okul, kariyer ve aile psikolojik danışmanlığı hizmetlerini sunarken kültüre duyarlı psikolojik danışma bilgi, beceri ve yeterliklerini işe koşar. |
X |
|
|
|
|
25 |
Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri seçer. |
X |
|
|
|
|
26 |
Danışanın ihtiyaçlarına ve özelliklerine uygun psikolojik test ve test dışı teknikleri yönergeleri doğrultusunda uygular ve değerlendirir. |
X |
|
|
|
|
27 |
Bilimsel araştırma süreci basamaklarını ve yöntemlerini bilir. |
|
X |
|
|
|
28 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanına dair araştırma tasarlar. |
X |
|
|
|
|
29 |
Araştırma konusu ve amacına uygun örnekleme ve veri toplama yöntemiyle elde ettiği verileri analiz eder. |
X |
|
|
|
|
30 |
Araştırma sonuçlarını araştırma amacına uygun şekilde yorumlar ve raporlar. |
|
X |
|
|
|
31 |
Rehberlik ve psikolojik danışma alanında ulusal ve uluslararası etik ilkeleri, standartları, kuralları ve kodları bilir. |
|
|
|
|
|
32 |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini sunarken meslek etiğine riayet eder. |
|
|
|
|
|
33 |
Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar) takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
|
34 |
Alanıyla ilgili güncel bilimsel gelişmeleri takip ederken (yeni terapi teknikleri, kuramlar, sempozyumlar, kongreler, çalıştaylar v.b.) basılı ve dijital kaynakları etkin şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
35 |
Mesleki konularda alan savunuculuğu ve danışanlar konusunda hak savunuculuğuna önem verir. |
|
|
|
|
|
36 |
Sosyal ve dijital bağlamlarda rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili bilgi, beceri ve deneyimlerini etkili şekilde ifade eder. |
|
X |
|
|
|
37 |
Ulusal ya da yerel çapta meydana gelebilecek travmatik olaylar sonrasında, sosyal sorumluluk çerçevesinde psikolojik danışma yardımı sunar. |
|
|
|
|
|
38 |
Psikolojik yardım sürecini yürütürken manevi ve evrensel değerleri gözetir. |
|
|
|
|
|
39 |
Demokratik ve aktif katılım kararlılığına sahip bir şekilde sosyal yaşama dahil olur. |
|
|
|
|
|
40 |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bilimsel tutuma, kanıta dayalılığa ve hesap verilebilirliğe önem verir. |
|
|
|
|
|
41 |
Psikolojik danışman olarak kendi beden ve ruh sağlığına önem verir. |
|
|
|
|
|