Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli III (Video Düzenleme ve Oluşturma) | BTE 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILMAZ ÖZDEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ömer Faruk GÖKMEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sınıf içi ve uzaktan eğitim derslerinde kullanılacak eğitim videoları oluşturma ve düzenleme. |
Dersin İçeriği | Eğitimde video kullanımı, video kayıt ekipmanları, video düzenleme yazılımları, ders notu hazırlama, hikaye tahtası hazırlama, sınıf içi çekimler, sınıf dışı çekimler, alt yazı ekleme, DVD oluşturma ve Webde yayınlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | PC ortamında video oluşturur | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | PC ortamında video düzenler | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
3 | Video kamera ile dış çekim yapar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Sınıfta video çekim yapar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | |
5 | Stüdyoda video çekim yapar | Anlatım, Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Videolara alt yazı ekler | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
7 | Ses ışık gibi teknik yapılandırmayı yapar | Tartışma, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
8 | Senaryoyu oluşturan temel öğeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Dijital videoların eğitim ortamlarındaki önemini açıklar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
10 | Öğrenme deneyimlerinin zenginleştirilmesinde dijital videonun önemini yaşantı konisi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
11 | Eğitimde Dijital öyküleme ile ilgili temel bileşenleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
12 | Okuduğu bir hikayeyi senaryolaştırır | Tartışma, | |
13 | Tema, Treatment ve Sinopsis öğelerini içeren bir senaryo yazar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
14 | Ayrımlama ve Çekim senaryosunu hazırlar, Storyboard oluşturur. | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
15 | Video oluştururken karşılaştığı zorlukları raporlaştırır. | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde video kullanımı | |
2 | Video kayıt ekipmanları | |
3 | Video düzenleme yazılımları | |
4 | Eğitim videolarında dikkat edilmesi gereken konular | |
5 | Eğitim videosu için ders notu hazırlama | |
6 | Eğitim videosu için metin hazırlama | |
7 | Hikaye tahtası (storyboard) hazırlama | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınıf içi çekimlere hazırlanma | |
10 | Sınıf dışı çekimlere hazırlanma | |
11 | Video düzenleme | |
12 | Video alt yazı ekleme | |
13 | DVD oluşturma | |
14 | Webde video yayınalama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Aydın Kiper Ders Notları |
Ders Kaynakları | [2]The Technique of Film and Video Editing, 5.Baskı: History, Theory, and Practice, Ken Dancyger (2010) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | PC ortamında video oluşturur |
2 | PC ortamında video düzenler |
3 | Video kamera ile dış çekim yapar |
4 | Sınıfta video çekim yapar |
5 | Stüdyoda video çekim yapar |
6 | Videolara alt yazı ekler |
7 | Ses ışık gibi teknik yapılandırmayı yapar |
8 | Senaryoyu oluşturan temel öğeleri açıklar |
9 | Dijital videoların eğitim ortamlarındaki önemini açıklar |
10 | Öğrenme deneyimlerinin zenginleştirilmesinde dijital videonun önemini yaşantı konisi açıklar |
11 | Eğitimde Dijital öyküleme ile ilgili temel bileşenleri açıklar |
12 | Okuduğu bir hikayeyi senaryolaştırır |
13 | Tema, Treatment ve Sinopsis öğelerini içeren bir senaryo yazar. |
14 | Ayrımlama ve Çekim senaryosunu hazırlar, Storyboard oluşturur. |
15 | Video oluştururken karşılaştığı zorlukları raporlaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
4. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |