Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | BTE 108 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretimle ilgili temel kavramları, öğrenme ve öğretim ilkelerini, kuram-model- yaklaşımları ve stratejilerini, yöntem ve tekniklerini tanıyarak, özelliklerini irdeleyerek ders işleniş aşamaları doğrultusunda, öğretimde planlı çalışmanın önemine-yararlarına inanarak, etkili ve verimli ders planı hazırlamak. Bu amaçlar doğrultusunda öğrenci; 1) Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar. 2) Öğrenme ve öğretim ilkelerini tanımlar. 3) Öğretimin planlanmasına ilişkin süreçleri yorumlar. 4) Öğrenme-öğretme strateji, model yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkileri açıklar. 5) Öğrenme ve eğitim durumları arasındaki ilişkileri analiz eder. |
Dersin İçeriği | Öğretimle İlgili Temel Kavramlar, Bireysel Farklılıklar ve Öğretime Yansımaları, Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen, Öğrenme ve Öğretim Stilleri,Öğretimi Planlama, Öğretim İlkeleri, Öğrenme Öğretme Strateji ve Modelleri, Temel Öğretim Yöntemleri, Öğretim Teknikleri, Öğretim ve Eğitim Durumları İlişkisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Öğretimin planlanmasına ilişkin süreçleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Öğrenme-öğretme strateji, model yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretimle İlgili Temel Kavramlar | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
2 | Bireysel Farklılıklar ve Öğretime Yansımaları | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
3 | Öğretim Sürecinde Öğrenci ve Öğretmen | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
4 | Öğrenme ve Öğretim Stilleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
5 | Öğretimi Planlama | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
6 | Öğretim İlkeleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
7 | Öğrenme Öğretme Strateji ve Modelleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
8 | Öğrenme Öğretme Strateji ve Modelleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
9 | ARA SINAV | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
10 | Temel Öğretim Yöntemleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
11 | Temel Öğretim Yöntemleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
12 | Öğretim Teknikleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
13 | Öğretim Teknikleri | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
14 | Öğretim ve Eğitim Durumları İlişkisi | İlgili kaynaklardan okuma yapılacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (2015). Ed. Semra Güven, Mehmet Arif Özerbaş, Ankara: Pegem Akademi. Taşpınar, M. (2010). Kuramdan Uygulamaya Öğretim İlke ve Yöntemleri .Ankara: Data Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri (2013). Ed. Gülay Ekici, Meral Güven. Ankara: Pegem Akademi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini tanımlar. |
3 | Öğretimin planlanmasına ilişkin süreçleri yorumlar. |
4 | DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI BİLİR |
5 | Öğrenme-öğretme strateji, model yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkileri açıklar. |
6 | TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR |
7 | TEMEL ÖĞRENME MOTOD VE TEKNİKLERİNİ BİLİR |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |