Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.S.I (Bil.Tekn.Eğit.Sosyo-Psikolojik Değişkenler) | BTE 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilişim teknolojileri eğitiminde sosyo- psikolojik değişkenlerin önemini ve etkisini öğrenerek öğrenme öğretme süreçlerinin tasarımı ve yürütülmesinde bu değişkenlere bağlı farklılıkları dikkate alma konusunda farkındalık ve temel bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilişim Teknolojisi Eğitimini etkileyen değişkenler, sosyo psikolojik değişkenler, özyeterlik, tutumlar, teknofobi, internet ve oyun bağımlılığı, siber zorbalık, öğrenme stilleri, yaratıcılık, tükenmişlik. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri eğitimini (BTE) etkileyen etmenleri tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | BTEyi etkileyen etmenleri listeler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | BTE yi etkileyen etmenlerin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bireysel farklılıklar açısından BTE yi etkileyen etmenlerle ilgili araştırma sonuçlarına örnekler verir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Öğretim süreçlerinin planlanmasında sosyo psikolojik değişkenlerin etkisini dikkate alacak öneriler geliştirir | Anlatım, Gözlem, | |
6 | Sosyo Psikolojik değişkenlerin BTE üzerindeki etkisiyle ilgili bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri eğitimini etkileyen etmenlerin tartışılması | |
2 | Bilim teknolojisi eğitiminde sosyo psikolojik değişkenlerin önemi ve etkisi | |
3 | Özyeterlik inançları | |
4 | Tutumlar | |
5 | Teknolofobi | |
6 | İnternet ve oyun bağımlılığı (Proje Ödevlerinin belirlenmesi ve dağıtılması) | |
7 | Ara sınav | |
8 | Siber zorbalık | |
9 | Öğrenme stilleri | |
10 | Yaratıcılık | |
11 | Tükenmişlik | |
12 | Proje ödevlerinin sunulması ve tartışılması | |
13 | Dersin genel değerlendirilmesi | |
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Deryakulu, D (Eds). (2008). Bilişim teknolojileri öğretiminde sosyo-psikolojik değişkenler. Ankara: Maya Akademi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilişim teknolojileri eğitimini (BTE) etkileyen etmenleri tartışır |
2 | BTEyi etkileyen etmenleri listeler |
3 | BTE yi etkileyen etmenlerin olumlu ve olumsuz etkilerini tartışır |
4 | Bireysel farklılıklar açısından BTE yi etkileyen etmenlerle ilgili araştırma sonuçlarına örnekler verir |
5 | Öğretim süreçlerinin planlanmasında sosyo psikolojik değişkenlerin etkisini dikkate alacak öneriler geliştirir |
6 | Sosyo Psikolojik değişkenlerin BTE üzerindeki etkisiyle ilgili bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |