Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim Tasarımı | BTE 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. N. Burçin HAMUTOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri,İhtiyaç Belirleme ve Analizi,Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri,Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri,Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri,İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri,Genel Değerlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretim tasarımı kavramını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İhtiyaç analizi yapar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Görev analizi yapar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Tanışma | |
2 | Öğretim Tasarımı Kavramı | Farklı kaynaklardan tarama |
3 | Öğretim Tasarımı Teknolojileri | Farklı kaynaklardan tarama |
4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | Farklı kaynaklardan tarama |
5 | Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri | Farklı kaynaklardan tarama |
6 | Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri | Farklı kaynaklardan tarama |
7 | ARASINAV | |
8 | Görev Analizi | Farklı kaynaklardan tarama |
9 | Öğretim Tasarım Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
10 | Öğretim Tasarım Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
11 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | Farklı kaynaklardan tarama |
12 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | Farklı kaynaklardan tarama |
13 | İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri | Farklı kaynaklardan tarama |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akkoyunlu, B., Altum, A., Yılmaz Soylu, M.(2008). Öğretim Tasarımı. Maya Akademi Hıfzı Doğan, 1998, Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Yayınevi Alkan ,Cevat, 1997, Eğitim Teknolojisi , Ankara:Anı yayınları |
Ders Kaynakları | Leslie J. Briggs:Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Öğretim tasarımı kavramını açıklar. |
2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. |
3 | İhtiyaç analizi yapar. |
4 | Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. |
5 | Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. |
6 | Görev analizi yapar. |
7 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 60 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |