Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim Tasarımı BTE 204 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Grv. N. Burçin HAMUTOĞLU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri,İhtiyaç Belirleme ve Analizi,Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri,Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri,Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri,İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri,Genel Değerlendirme
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim tasarımı kavramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
3 İhtiyaç analizi yapar. Soru-Cevap, Anlatım,
4 Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. Soru-Cevap, Anlatım,
6 Görev analizi yapar. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
7 Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Giriş ve Tanışma
2 Öğretim Tasarımı Kavramı Farklı kaynaklardan tarama
3 Öğretim Tasarımı Teknolojileri Farklı kaynaklardan tarama
4 İhtiyaç Belirleme ve Analizi Farklı kaynaklardan tarama
5 Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri Farklı kaynaklardan tarama
6 Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri Farklı kaynaklardan tarama
7 ARASINAV
8 Görev Analizi Farklı kaynaklardan tarama
9 Öğretim Tasarım Modelleri Farklı kaynaklardan tarama
10 Öğretim Tasarım Modelleri Farklı kaynaklardan tarama
11 Öğrenme ve Öğretim Stratejileri Farklı kaynaklardan tarama
12 Öğrenme ve Öğretim Stratejileri Farklı kaynaklardan tarama
13 İçerik Türlerine Dayalı Öğretim Modelleri Farklı kaynaklardan tarama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Akkoyunlu, B., Altum, A., Yılmaz Soylu, M.(2008). Öğretim Tasarımı. Maya Akademi
Hıfzı Doğan, 1998, Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Yayınevi
Alkan ,Cevat, 1997, Eğitim Teknolojisi , Ankara:Anı yayınları
Ders Kaynakları Leslie J. Briggs:Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover)
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Öğretim tasarımı kavramını açıklar.
2 Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar.
3 İhtiyaç analizi yapar.
4 Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir.
5 Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar.
6 Görev analizi yapar.
7 Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 60
Toplam 80
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5