Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim | BTE 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sözel iletişim, konuşma becerileri, dinleme becerileri, sözsüz iletişim, işaretler ve anlamları, stres ve stres yönetimi, grup dinamikleri, grupta değişim ve etkileşim, grupta konuşma, ikna ve dinleme, bireyle iletişmek, zaman ve zaman yönetimi becerilerini kazanmalarını ve gerçek hayatta kullanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | İletişim nedir, kurumlarda iletişim, kurumsal yaklaşım, kurumlarda iletişim, iletişim, kuralları, etik ve değerler ve kurumlar, yapısal iletişim, iletişimin temelleri, görüşme yöntemi, görüşmelerin uygulanması, küçük grup iletişimi, fonksiyonları, küçük grup iletişimi, karar verme, grup toplantıları, uygulanmaları, yönetim tarzları, kitle iletişimi; hazırlama, kitle iletişimi; hazırlama ve sunma, toplumsal konuşma yeteneğini geliştirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim ile ilgili kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sözlü ve sözsüz iletişimlere örnekler vererek tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İletişim engellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğrenme öğretme süreçleri açısından iletişimin önemini tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İyi bir iletişim için gerekli nitelikleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Toplumsal konuşma yeteneğini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişime giriş | |
2 | Kurumlarda iletişim, Kurumsal yaklaşım. | |
3 | Kurumlarda iletişim, İletişim Kuralları | |
4 | Etik ve değerler ve kurumlar | |
5 | Yapısal iletişim, iletişimin temelleri | |
6 | Görüşme yöntemi | |
7 | Görüşmelerin uygulanması | |
8 | Küçük grup iletişimi, fonksiyonları | |
9 | Küçük grup iletişimi, karar verme | |
10 | Grup toplantıları, uygulanmaları | |
11 | Yönetim tarzları | |
12 | Kitle iletişimi; hazırlama | |
13 | Kitle iletişimi; hazırlama ve sunma | |
14 | Toplumsal konuşma yeteneğini geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] İletişim, Anı Yayıncılık. Uğur Demiray, (2003), |
Ders Kaynakları | [2]Essentials of Human Communication (7th Edition). Joseph A. DeVito (2010) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İletişim ile ilgili kavramları açıklar. |
2 | Sözlü ve sözsüz iletişimlere örnekler vererek tanımlar. |
3 | İletişim engellerini açıklar. |
4 | Öğrenme öğretme süreçleri açısından iletişimin önemini tartışır. |
5 | İyi bir iletişim için gerekli nitelikleri tanımlar. |
6 | Toplumsal konuşma yeteneğini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |