Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Grafik ve Canlandırma | BTE 208 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Grafik Tasarımı |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN KİPER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | İbrahim DUMAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretim amaçlı animasyonlar hazırlayabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Grafik canlandırma ilkeleri ve canlandırmada script dilini kullanarak temel düzeyde program geliştirme. Eğitimde animasyonun kullanım ilkeleri dikkate alınarak animasyon programı kullanarak bir eğitim yazılımı geliştirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel grafik tasarım elemanlarını kullanır | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Temel grafik bilgilerine göre grafiği biçimlendirir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Temel animasyon tekniklerini kullanır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Animasyon oluştururken yazı araçlarını kullanır | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Animasyon oluştururken grafik - resim kullanır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Animasyon oluştururken ses kullanır | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
7 | Animasyon oluştururken video kullanır | Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, Grupla Çalışma, | |
8 | Animasyon oluştururken temel düzeyde program geliştirir | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Tartışma, | |
9 | Animasyon programı kullanarak eğitim yazılımı geliştirir | Gezi / Gözlem, Anlatım, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grafik tasarımı ve temel grafik bilgisi | K1, K2 |
2 | Animate uygulamaları içinde grafik araçlarını kullanmak | K1, K2, Çizimi yapılacak örnek birkaç grafik getirilecek |
3 | Animate uygulamaları içinde yazı araçlarını kullanmak | K1, K2 |
4 | Animate uygulamaları içinde standart animasyon metodları | K1, K2 |
5 | Animate uygulaması içinde actionscript kullanımı | K1, K3 |
6 | Animate uygulamaları içinde olaylar ve fare olaylarını kullanma | K1, K3 |
7 | Animate uygulamaları içinde klavye ve diğer olayları kullanma | K1, K3 |
8 | Animate uygulamaları içinde tarih - saat ve dize sınıflarını kullanma | K1, K3 |
9 | Animate uygulamaları içinde matematik ve dizi sınıflarını kullanma | K1, K3 |
10 | Animate uygulaması içine dışarıdan çağırmak. | K1, K3 |
11 | Animate uygulamaları içinde metin sınıfını kullanma | K1, K3 |
12 | Animate uygulamaları içinde ses ve video kullanma | K1, K2, K3, boyutu küçük birkaç ses ve video dosyası getirilecek |
13 | Animate uygulamaları içinde temel bileşenleri kullanma | K5, K6, Araştırma |
14 | Hazırlanan ödevlerin sunulması ve değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi. | Ödev sunumuna hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Russell Chun (2017). Adobe Animate CC Classroom in a Book. Adobe Press. |
Ders Kaynakları | 4) https://www.youtube.com/watch?v=nAlkxu9HsHs |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Temel grafik tasarım elemanlarını kullanır |
2 | Temel grafik bilgilerine göre grafiği biçimlendirir |
3 | Temel animasyon tekniklerini kullanır |
4 | Animasyon oluştururken yazı araçlarını kullanır |
5 | Animasyon oluştururken grafik - resim kullanır |
6 | Animasyon oluştururken ses kullanır |
7 | Animasyon oluştururken video kullanır |
8 | Animasyon oluştururken temel düzeyde program geliştirir |
9 | Animasyon programı kullanarak eğitim yazılımı geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |