Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilişim Sistemleri Tasarımı ve Analizi | ISE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim sistemlerinin analizi ve geliştirilmesinde güncel analiz, tasarım ve modellenme kullanılan yapısal araç ve teknikleri, yöntemlerinin uygulanması ile geliştirme sürecinin sistematik adımlarının kavranması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri, Yapılabilirlik Çalışmaları, İhtiyaçları Belirleme, İhtiyaç Analizi ve Modelleme, Bilişim Sistemi Tasarımı, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analizi, Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarımı, UML ile analiz ve tasarım uygulamaları, Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilişim projelerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
2 | Bilişim sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Bilişim projelerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Bilişim projelerin analizlerde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemleri Analiz ve Tasarım Giriş | |
2 | Bilişim Sistemleri Geliştirme Süreçleri ve Modelleri | |
3 | Bilişim Sistemi Yapılabilirlik Çalışmaları | |
4 | Bilişim Sistemi İhtiyaçları Belirleme | |
5 | Veri Analizi ve Modelleme I | |
6 | Veri Analizi ve Modelleme II | |
7 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme I | |
8 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Analiz ve Modelleme II | |
9 | Bilişim Sistemi Tasarım | |
10 | Veritabanı Tasarım | |
11 | Bilişim Sistemi Girdi, Çıktı ve Arayüz Tasarım | |
12 | Nesne Odaklı Bilişim Sistemi Tasarım ve Modelleme | |
13 | Bilişim Sistemi Kurulum ve Bakım | |
14 | Bilişim Sistemi Örnek Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | www.sabis.sakarya.edu.tr ders notları paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | 1. Arthur M. Langer, “Analysis and Design of Information Systems”, Third Edition , Springer.,2010. 2.Simha R. Magal, Jeffrey Word, “Essentials of Business Processes and Information Systems”, John Wiley & Sons, 2009. 3.Kenneth E. Kendall and Julie E. Kendall,, “Systems Analysis and Design”, 4. Whitten and Bentley, Systems Analysis and Design Methods 7e, McGraw-Hill, 2005. 5. Dennis,Wixom and Tegarden, Systems Analysis and Design with UML Version 2.0, John Wiley & Sons, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilişim projelerinin analizinde gerekliliğini kavrar ve değerlendirebilir. | |||||
2 | Bilişim sistemi modülleri arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir. | |||||
3 | Bilişim projelerini analiz yöntemleri kullanarak karşılaştırır. | |||||
4 | Bilişim projelerin analizlerde sıklıkla kullanılan yöntemleri karşılaştırıp değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |