Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Değerler Eğitiminde Etkinlik ve Materyal Geliştirme DEG 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Geliştirilmesi istenilen değerlerin nasıl verileceğine yönelik yapılandırmacı yaklaşıma göre etkinlik geliştirme becerisini kazandırmak. Değer eğitimine sınıf içinde ya da dışında kullanılabilecek, yazınsal, görsel materyal geliştirmek. Aynı zamanda bu eğitimin bağlamında oyunlar ve oyun materyalleri geliştirmek.

Dersin İçeriği

Etkinlik geliştirmede uyulacak ilkeler. Evrensel, ulusal ve ahlaki değerlere yönelik etkinlik geliştirme. Sosyal Kulüplere ve sınıf dışı öğrenme ortamına yönelik etkinlik geliştirme. Materyal geliştirmede uyulacak ilkeler. Eğitim materyali geliştirmede kullanılan temel kavramlar. Değerler eğitimine yönelik afişler, kolajlar, diyagram, diyoramlar, üç boyutlu malzemeler tasarlama, eğitsel oyun ve materyalleri, kuklalar, mobiller, yazılı ürünler ve bilgisayar destekli materyaller tasarlama

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Evrensel, ulusal ve ahlaki değerlere yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal kulüplere ve sınıf öğrenme ortamlarına yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Materyal geliştirmede uyulacak ilkeleri fark eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Farklı materyal tasarlama tekniklerini fark eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Hangi değer için hangi materyali tasarlayacağına karar verir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve etkinlik geliştirmede uyulacak ilkeler – Geliştirilecek etkinliklerin hangi değerlerle ilgili olacağının tespit edilmesi- Uygulama sürecine katılacak öğrencilerin uygulama alanlarını tespit etmesi Evrensel değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma
2 Evrensel değerlere dair etkinlik geliştirilmesi ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi Evrensel değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma
3 Ulusal değerlere dair etkinlik geliştirilmesi ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi Ulusal değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma
4 Ahlaki değerlere dair etkinlik geliştirilmesi ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi Ahlaki değerleri araştırma ve bu değerlere yönelik etkinlik materyalleri araştırma
5 Sosyal Kulüpler kapsamında değerler eğitimine yönelik etkinlik geliştirme ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi Sosyal Kulüplere yönelik etkinlik materyalleri araştırma
6 Sınıf Dışı öğrenme ortamları için etkinlik geliştirme ve geliştirilen etkinliklerin mikroöğretim yoluyla sunumu ve eleştirilerle etkinliklerin yeniden düzenlenmesi Sınıf dışı öğrenme ortamlarının neler olabileceğini araştırma ve buna yönelik materyal geliştirme
7 Ara sınav Sınava hazırlık
8 Materyal geliştirmede uyulacak ilkeler, eğitim materyali geliştirmede kullanılan temel kavramlar ve Örnek materyallerin tanıtımı ve incelenmesi
9 Değerler eğitimine yönelik afiş ve kolajlar tasarlama
10 Değerler eğitimine yönelik mobil tasarlama
11 Değerler eğitimine yönelik üç boyutlu malzemeler tasarlama
12 Değerler eğitimine yönelik eğitsel oyun ve materyalleri tasarlama
13 Değerler eğitimine yönelik yazılı ürünler ve bilgisayar destekli materyaller tasarlama
14 Genel değerlendirme ve Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2010). Helik: Karakter Okulu Ana- baba seti. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 1- sorumluluk. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 2- yardımseverlik. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 3- adalet. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 4- özgüven. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 5- liderlik. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 6- dostluk. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 7- doğruluk. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 8- sabır. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 9- saygı. İstanbul: Edam Yayıncılık
Durmuş A., Ekşi, H. ve Işılak, H. (2011). Perese değerler eğitimi öğrenci kitabı- 10- özdenetim. İstanbul: Edam Yayıncılık
Işılak, H., Özkan, M.A., Yavuz, M.N. ve Demir, N.(2011). Değerler Eğitimi Öyküleri. İstanbul: Edam Yayıncılık
Lawrence Preston, D. (2007). 365 steps to self confidence A complete programme for personal transformation –in hust a few minutes a day (3rd ed.). UK: Howtobooks.
Sevinç, M. (2006). Evrensel ve yerel değerlerin eğitime yansımaları. Y. Mehmetoğlu; A. U. Mehmetoğlu, (Ed), Küreselleşme ve ahlaki değerler içinde (51-108). İstanbul: Litera Yayıncılık.
Işılak, H., Özkan, M.A., Yavuz, M.N. ve Demir, N.(2011). Değerler Eğitimi Öyküleri. İstanbul: Edam Yayıncılık
Kaya, Z. 82005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme . Ankara: Pegem A Yayıncılık
Lawrence Preston, D.(2007). 365 steps to self confidence A complete programme for personal transformation in hust a few minutes a day (3rd ed.). UK: Howtobooks.
Seferoğlu, S. S. (2011) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Yalın, H.İ. (2012). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Evrensel, ulusal ve ahlaki değerlere yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır.
2 Sosyal kulüplere ve sınıf öğrenme ortamlarına yönelik etkinlik geliştirme becerisini kazanır.
3 Materyal geliştirmede uyulacak ilkeleri fark eder.
4 Farklı materyal tasarlama tekniklerini fark eder.
5 Hangi değer için hangi materyali tasarlayacağına karar verir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
Toplam 60
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6