Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Eğitimi Semineri:Sosyoloji Eğitimi | SBE 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Berna KAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler eğitiminde sosyoloji dersinin bir çok öğrenme alanı içinde yer aldığı bilinmektedir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrencilere aktaracakları toplumbilim konularının aktarılması ve lisansta aldıkları sosyoloji bilgilerinin güncellenmesi bu ders ile mümkün olacaktır. Ayrıca Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sosyolojik konuların ve öğrencilere verilecek toplumbilimsel kavramların bu ders ile öğretmenlere aktarılması gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Sosyolojinin doğuşuna ait temel kuramlar ve metadolojisi Kurumlar sosyolojisi ve öğeleri Sosyoloji- Sosyal Bilgiler Eğitimi İlişkisi Sosyal bilgiler programında Sosyolojinin yeri ve önemi, Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sosyoloji konuları Sosyolojik Bakış Açısı ile Sosyal Bilgiler Konularını İnceleme Sosyal bilgiler öğretim programını güncel sosyolojik Yönden analiz Sosyal Bilgiler ders Kitaplarını Sosyolojik açıdan inceleme Farklı yöntem ve tekniklerle sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sosyolojik konuların öğretilmesi Sosyolojik Bakış Açısı ile Sosyal Bilgiler Genel Konularını ve Kavramları İnceleme Sosyal Bilgiler Eğitiminde yer alan Sosyolojik Konuların öğrenme-Öğretme Yöntemlerine Uygunluğu Genel değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimler ve sosyal bilgiler ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Sosyal bilimlerin sosyolojik gerçekler ile varolduğunu yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Sosyal bilgiler programı içindeki sosyoloji konularını analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Sosyolojik konuların ilköğretim seviyesine uygunluğunu değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sosyolojik konuların öğretimi için etkinlikler tasarlar. | Anlatım, Problem Çözme, | |
6 | Güncel sosyolojik konuları sosyal bilgiler seviyesinde değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyolojinin doğuşuna ait temel kuramlar ve metadolojisi | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
2 | Kurumlar sosyolojisi ve öğeleri | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
3 | Sosyoloji- Sosyal Bilgiler Eğitimi İlişkisi | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
4 | Sosyal bilgiler programında Sosyolojinin yeri ve önemi, | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
5 | Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sosyoloji konuları | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
6 | Sosyolojik Bakış Açısı ile Sosyal Bilgiler Konularını İnceleme | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
7 | Sosyal bilgiler öğretim programını güncel sosyolojik Yönden analiz | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Bilgiler ders Kitaplarını Sosyolojik açıdan inceleme | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
10 | Sosyal Bilgiler ders Kitaplarını Sosyolojik açıdan inceleme | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
11 | Farklı yöntem ve tekniklerle sosyal bilgiler öğretim programında yer alan sosyolojik konuların öğretilmesi | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
12 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde yer alan Sosyolojik Konuların öğrenme-Öğretme Yöntemlerine Uygunluğu | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
13 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde yer alan Sosyolojik Konuların öğrenme-Öğretme Yöntemlerine Uygunluğu | Konu ile ilgili kaynaklarda bulunan ilgili yerler okunacaktır. |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mills W, Bilgi Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi Üzerine, Paragraf Yayınları.(2005) Anthony Giddens, Sosyoloji,Kırmızı yayınları, 2008 Veysel Bozkurt, Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Kitabevi, 2007 Zeki Arslantürk, Tayfun Amman; Sosyoloji / Kavramlar, Kurumlar, Süreçler, Teoriler, Çamlıca yy,2002 Durkheim, Sosyoloji Dersleri, İletişim yy, 2006 Cemil Meriç/Ümit Meriç Yazan, Sosyoloji Notları ve Konferanslar, iletişim yy, 1999 Kadir Cangızbay, Sosyolojiler değil Sosyoloji, Ütopya yy Margaret M. Poloma, Çağdaş Sosyoloji Kuramları Gündoğan Yayınları,1993 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Sosyal bilimler ve sosyal bilgiler ilişkisini analiz eder. |
2 | Sosyal bilimlerin sosyolojik gerçekler ile varolduğunu yorumlar. |
3 | Sosyal bilgiler programı içindeki sosyoloji konularını analiz eder. |
4 | Sosyolojik konuların ilköğretim seviyesine uygunluğunu değerlendirir. |
5 | Sosyolojik konuların öğretimi için etkinlikler tasarlar. |
6 | Güncel sosyolojik konuları sosyal bilgiler seviyesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |