Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Bilimlerde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi SBE 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı sosyal bilimlerde öğrenme ve düşünme becerilerinin gelişimini sağlayabilmektir.

Dersin İçeriği

Sosyal bilimlerde öğrenme yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir.

Düşünme becerileri (yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı, analitik vb.) hakkında bilgi sahibi olur.

Sosyal bilimlerde süreci, kazanımları ve düşünme becerilerinin gelişimini dikkate alarak tasarlar ve değerlendirir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Düşünme becerilerini ve yollarını tanır.
2 Öğrencilerinin düşünme becerilerine katkıda bulunacak etkinlikler hazırlar.
3 Düşünmeyi düşünür.
4 Konuyla ilgili düşünürleri tanır.
5 Üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirecek etkinlikler tasarlar.
6 Empatik düşünme becerisi kazanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal bilimlerde öğrenmenin temel kavramları
2 Öğrenme türleri
3 Öğrenme türleri
4 Öğrenme türleri
5 Düşünme ve düşünce gelişimi temel kavramlar
6 Düşünme türleri
7 Düşünme türleri
8 Düşünme türleri
9 Ara Sınav
10 Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları
11 Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları
12 Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları
13 Kazanımları öğrenme ve düşünme becerilerini geliştirme uygulamaları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Baron, J. B. E., & Sternberg, R. J. (1987). Teaching thinking skills: Theory and practice. WH Freeman/Times Books/Henry Holt & Co.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Düşünme becerilerini ve yollarını tanır.
2 Öğrencilerinin düşünme becerilerine katkıda bulunacak etkinlikler hazırlar.
3 Düşünmeyi düşünür.
4 Konuyla ilgili düşünürleri tanır.
5 Üst düzey düşünme becerilerini harekete geçirecek etkinlikler tasarlar.
6 Empatik düşünme becerisi kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 2 10 20
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Final 1 20 20
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 290
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,6
Dersin AKTS Kredisi 6