1 |
Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. Tarih ve Değişme, Tarihi Yapıların Evrimi. Osmanlı Tarihi’nin eksik ve yanlı anlatımının sonuçları. |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
2 |
Osmanlı tarihinde merkez ve taşra yapılarının ilk görülmeye başladığı dönemler ve bunların öğretimiyle ilgili sorunlar. İlhanlıya Bağlı bir uç beyliği olarak Osmanlı: 1300 – 1335 Bağımsız bir beylik olarak Osmanlı: 1335- 1389. Beyliğin İmparatorluğa |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
3 |
Osmanlı’da merkezi ve adem-i merkezi yapıların tahlili: Uç beyliği döneminde (1300 – 1335) devlet erklerinin merkez ve taşraya göre paylaşımı: I.Politik gücün paylaşımı: a.Padişahlık: Hanedana ait b. Vezirlik: Ahilere ait. c. İlmiye: Ahilere a |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
4 |
II.Ekonomik gücün Paylaşımı: 1.Selçuklu İkta ve Bizans Pronoiası ile Osmanlı oluşum sürecinin Temlik- Vakıf – Mülk yapılarının mukayesesi, Ülke topraklarının Hanedan, Ahi ve Akıncı güçleri arasında paylaşılmış olması. Timar – sisteminin yokluğ |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
5 |
Bağımsız bir beylik olarak Osmanlı: 1335- 1389; Bu dönem şartları içinde ahilik ve ilmiye karşılaştırması bir diğer yandan uç beyler ve eyalet yönetim yapılarının bir arada olması, bir de devşirme ve tımar kavramlarının ortaya çıkışı bununla beraber akın |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
6 |
Beyliğin İmparatorluğa dönüşme süreci, merkez ve taşra arasındaki uzlaşmanın bitimi: 1389 – 1402:I. Bayezid’in uç beylerini saf dışı etmesi ve devletin merkezileşmesi, dinin de devlet kontrolü altına girmesi ve getirdiği sorunlar. |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
7 |
İç savaş döneminde merkez ve taşranın vaziyeti : 1402 – 1413: I. Bayezid’in uygulamalarına karşın aristokrat yerel beylerin buna cevabı, Ankara savaşı ve getirdiği sorunlar. Tarih ders kitaplarındaki konuyla ilgili yanlış ifadelerin vurgulanma |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Mutlakıyete doğru gelişen evrimsel süreç ve mutlakıyetin kurulması. 1413 – 1453:I. Mehmet ve II. Murad’ın devşirmeyi ön plana alan politikaları ve buna Aristokrat beylerin gösterdiği direniş ve devlet politikasının gelişimi ve bunların sorunla |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
10 |
Mutlakiyet Dönemi. 1453 – 1600; II. Mehmet’le başlayan gerçek imparatorluğa dönüşüm çizgisi ve yeni kurumlar ( Enderun) ve yapıların ortaya çıkışı ve bunların getirdiği sorunlar. II. Mehmet’in kişiliği ve bunun devlet idaresin |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
11 |
Mutlakiyetin adem-i merkezi yapıya dönüşmesi süreci: 1600 – 1700 : Bu dönem şartlarında, devşirmenin çözülmesi ve halkın yönetimin içine dahil olmasıyla beraber ortaya çıkan yeni sorunlar ve yeni gelmekte olan devrin getirdiği sorunların konuşulması |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
12 |
Ayanlığa giden çizginin açılması ve Taşra elitlerinin merkezi elitler ile ilişkisi,Çiftlik uygulamasına geçiş ve bunun getirdiği sorunlar. |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
13 |
Mali yapının siyasi yapıya yansıması; Ayanlık ve Derebeylik döneminde merkez ve taşra yapılarının değişim ve gelişimi bununla beraber taşrada ve merkezdeki sorunlar ve bunun ders kitaplarına yansıyan ve eksik bırakılan kısımları. |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |
14 |
Osmanlı parçalanmasının tarihsel süreçte ortaya çıkan dinamikleri ve bunun getirdiği sorunlar, bununla birlikte tarih ders kitaplarına, gerileme ve dağılma dönemlerine ilişkin yansıyan eksikler ve sorunlar |
Konuyla ilgili araştırmaların yapılması ve sonuçlarının sınıfa getirilmesi |