Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Etkili İletişim Becerisi | YTO 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | iletişimin temel unsurlarını bilir fonksiyonlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İletişim türlerini tanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | iletişim tiplerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yabancılara Türkçe öğretimine etkili iletişimin yol ve yöntemlerini bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Emiroğlu, Semir. (2013). Konuşma Eğitimi, içinde: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi El kitabı, Grafiker Yayınları Sallabaş M. E. (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Değerlendirilmesi, Turkish Studies. 7/3, 2199-2218 Baykara Pehlivan, K. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim-Online. 4(2), 17-23. http://ilkogretim-online.org.tr Çuhadar C., Özgür H. ve Akgün F., Gündüz Ş. (2014). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ve İletişimci Biçimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 15(1), 295-311. Deniz, K. (2013). Eğitimde etkili iletişim. A. Güzel, H. Karatay (Ed.). Türkçe öğretimi el kitabı. (s. 521-570). Ankara: Pegem Akademi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | iletişimin temel unsurlarını bilir fonksiyonlarını açıklar |
2 | İletişim türlerini tanır |
3 | iletişim tiplerini tanır |
4 | Yabancılara Türkçe öğretimine etkili iletişimin yol ve yöntemlerini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 35 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|