Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil Düzeyleri | YTO 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin ana amacı, özellikle yabancılara Türkçe öğretilirken hangi seviyede hangi dil becerisinin kazandırılması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu bağlamda öğrenicilerin edinmesi gerekli söz dağarcığı başta olmak üzere bilmeleri gereken dil yapıları ortaya konacak ve bu yapılara uygun metin seçimi üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste başta Avrupa Dil Portfolyosu tanıtılıcak. Ayrıca öğrencilere hangi seviyede hangi dil yapılarının öğretilmesi gerektiği konusunda bilgi verilecektir. Yabancılara Türkçe öğretiminde önemli, sorunlardan biri olan sözcük öğretimi konusu ele alınarak yabancıların hangi seviyede hangi söz dağarcığına sahip olmaları gerektiği konusu açıklanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avrupa Birliği’nin yabancı dil öğretimine ilişkin genel politikaları | |
2 | Avrupa Dil Portfolyosunun genel tanıtımı | |
3 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre A1 düzeyi dil becerileri | |
4 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre A2 düzeyi dil becerileri | |
5 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre B1 düzeyi dil becerileri | |
6 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre B2 düzeyi dil becerileri | |
7 | VİZE | |
8 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre C1 düzeyi dil becerileri | |
9 | Avrupa dil Portfolyosuna Göre C2 düzeyi dil becerileri | |
10 | Sözcük ediniminin yabancılara Türkçe öğretiminde önemi | |
11 | Türkçe öğrenen yabancıların düzeylere göre bilmesi gereken sözcükler ve bu sözcüklerin seçim kriterleri | |
12 | Türkçe öğrenen yabancıların düzeylere göre bilmesi gereken dilsel yapılar bu yapıların seçim kriterleri | |
13 | Dil düzeylerinin tespitine yönelik atölye çalışması | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Avrupa Konseyi : Avrupa Dil Portfolyosu Günay Doğan, “Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar”, DEDAM Yayınları, İzmir, 2011 |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi dil düzeyleri olduğunu bilir. |
2 | Türkçe öğrenen yabancıların seviyelerine göre edinmeleri gerekli söz dağarcığı konusunda fikir sahibi olur. |
3 | Seviyeye göre hangi dil yapılarının verilmesi gerektiğini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|