Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireysel Öğretmenlik Alan Uygulaması YTO 503 0 3 + 3 5 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğretmen adayının öğretmenlik becerilerini kazanması ve geliştirmesi amacıyla, bireysel boyutta, uygulama okulu ve sınıflarında yürüttüğü etkinlikleri ve sınıf içi öğretim uygulamalarını geliştirmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği Öğretmen adaylarının kazanmış oldukları alan bilgisi, mesleki bilgi ve becerilerini, etkili, verimli, güvenli olarak “bireysel düzeyde” uygulamaları ve geliştirmeleri sağlanır. Ayrıca görev ve sorumlulukların Enstitü, Fakülte ve Uygulama Okulu arasında paylaşılmasına yönelik konular ele alınır. Yapılan çalışmalar ve hazırlanan raporlar danışman Öğretmen ve Öğretim Üyesi tarafından her hafta değerlendirilir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alan bilgisini bireysel olarak kullanmayı öğrenir.
2 Meslek bilgisini bireysel düzeyde uygulamasını öğrenir.
3 Uygulama esnasında problem çözmeyi öğrenir. Dersi planlamayı ve zamanı kullanmayı öğrenir.
4 Öğrenme seviyeleri farklı öğrencilere yönelik yeni davranışlar geliştirir.
5 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dönem planının yapılması, Kaynakça ve Uygulama hakkında bilgilendirme
2 Öğrencileri tanıma ve değerlendirme çalışması
3 Bireysel seviye tespiti ve uygulama yöntemi geliştirme
4 Soru sorma alıştırmaları
5 Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü
6 Kaynak kitap veya ders kitabı kullanma
7 Grup çalışması düzenleme
8 Grup çalışması uygulamaları
9 Çalışma yaprakları hazırlama ve kullanma
10 Değerlendirme ve kayıt tutma
11 Test hazırlama, puanlama ve analiz
12 Öğretimde simülasyonlardan yararlanma
13 Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma
14 Dönemin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu Prof.Dr.Sabri KOÇ, Prof.Dr.Sema ERGEZEN, Doç.Dr.Alipaşa AYAS vd., Fakülte Okul İşbirliği, YÖK, DÜNYA BANKASI MİLLİ EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ, ANKARA 1998
T.C Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASINA İLİŞKİN YÖNERGE, ANKARA 1998
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Alan bilgisini bireysel olarak kullanmayı öğrenir.
2 Meslek bilgisini bireysel düzeyde uygulamasını öğrenir.
3 Uygulama esnasında problem çözmeyi öğrenir. Dersi planlamayı ve zamanı kullanmayı öğrenir.
4 Öğrenme seviyeleri farklı öğrencilere yönelik yeni davranışlar geliştirir.
5 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 192
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,68
Dersin AKTS Kredisi 6