Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımı | YTO 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılması gerektiğiyle ilgili bir bilinç oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Kültürün tanımı ve sınırlılıkları, üst ve alt kültür kavramı, Türk kültürünün tarihsel süreç içindeki gelişimi, Türkiye coğrafyası içindeki Türk kültür ögeleri, Türk kültürünü etkileyen ya da bu kültürden etkilenen yabancı kültürler, yabancılara Türkçe öğretiminde yer alabilecek Türk kültür ögelerinin belirlenmesi, Türk kültürüne ait ögelerin görsel ve işitsel örnekleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını bilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Üst ve alt kültür ögeleri ayırabilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türk kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibidirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kültürel etkileşimleri ayırt edebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılacağını bilir ve uygularlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürün tanımı ve sınırlılıkları | |
2 | Üst ve alt kültür kavramı | |
3 | Türk kültürünün tarihsel gelişimi (Anadolu'ya kadar) | |
4 | Türk kültürünün tarihsel gelişimi (Anadolu coğrafyası içinde) | |
5 | Türk kültürünün maddi ögeleri | |
6 | Türk kültürünün maddi olmayan ögeleri | |
7 | Türk kültürünü etkileyen yabancı kültürler | |
8 | Türk kültüründen etkilenen yabancı kültürler | |
9 | Yabancıların Türk kültürüne bakışı | |
10 | Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılabilecek maddi kültürel ögeler | |
11 | Yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılabilecek maddi olmayan kültürel ögeler | |
12 | Uygulamalar (Metinsel ögeler hazırlanması) | |
13 | Uygulamalar (Görsel ögeler hazırlanması) | |
14 | Uygulamalar (İşitsel ögelerel hazırlanması) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | AKSAN, Doğan (2008), Türkçeye Yansıyan Türk Kültürü, Bilgi Yayınevi DEVELİ, Hayati (2008), Dil Doktoru, Kesit Yayınları GÜVENÇ, Bozkurt (2010), İnsan ve Kültür, Boyut Yayın Grubu KAPLAN, Mehmet (2002), Kültür ve Dil, Dergâh Yaıynları, ÖZKAN, Mustafa (2009), İnsan, Dil ve İletişim, Akademik Kitaplar UYGUR, Nermi (2003), Kültür Kuramı, Yapı Kredi Yayınları ÜNALAN, Şükrü (2010), Dil ve Kültür, Nobel Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kültür kavramını bilirler. |
2 | Üst ve alt kültür ögeleri ayırabilirler. |
3 | Türk kültürünün temel ögeleri hakkında bilgi sahibidirler. |
4 | Kültürel etkileşimleri ayırt edebilirler. |
5 | Yabancılara Türkçe öğretiminde hangi kültürel ögelerin nasıl aktarılacağını bilir ve uygularlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |