Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Dilbilim | YTT 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, Türkçe’nin ikinci/yabancı dil öğretimi alanında uzmanlaşmak isteyen kişilere yönelik bir derstir. Bu ders kapsamında, dil edinimi ve öğretimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler sunulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde, ikinci/yabancı dil eğitimini yalnızca kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almamakta, bu sürecin toplumdilbilimsel ve toplumsalkültürel yönlerine de değinmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu ders kapsamında, dil edinimi ve öğretimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler sunulmaktadır. Bu bağlamda, odak, sınıflarda son kuramsal bilgilerin uygulanması ve bunların öğrenilmesi üzerinde tutulmaktadır. | ||
2 | Dersin içeriğinde, ikinci/yabancı dil eğitimini yalnızca kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almamakta, bu sürecin toplumdilbilimsel ve toplumsalkültürel yönlerine de değinmektedir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulamalı Dilbilim Alanları | |
2 | İkinci Dil ve Yabancı Dil Olgusu | |
3 | Eğitim Seti ve Ders Tasarımı Örnekleri | |
4 | İkinci ve/veya Yabancı Dil Edinimi | |
5 | Sınıf Kuramı ve Uygulamaları | |
6 | Türkçe Dil Ailesi Temel Özellikleri | |
7 | Türkçe Dil Ailesinin Diğer Aileleriyle Olan Farklılıkları | |
8 | Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğrenim/Öğretim Zorlukları | |
9 | Yabancı Dil Olarak Türkçenin Güdümlü Öğretim Yöntemleri | |
10 | İkinci Dil Olarak Türkçenin Güdümlü Öğretim Yöntemleri | |
11 | Türkçe Düşünme Zorlukları | |
12 | Türkçe Düşündürme Yöntemleri | |
13 | Dil Öğretiminde Kültür Öğesi | |
14 | Örnek Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Alan Davies & Catherine Elder.(Eds.). 2004. Handbook of Applied Linguistics. |
Ders Kaynakları | Peter Strevens, Applied Linguistics (1990) 11 (2): 113-s-113. doi: 10.1093/applin/11.2.113-s |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bu ders kapsamında, dil edinimi ve öğretimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiler sunulmaktadır. Bu bağlamda, odak, sınıflarda son kuramsal bilgilerin uygulanması ve bunların öğrenilmesi üzerinde tutulmaktadır. |
2 | Dersin içeriğinde, ikinci/yabancı dil eğitimini yalnızca kuramsal ve uygulamalı yönleriyle ele almamakta, bu sürecin toplumdilbilimsel ve toplumsalkültürel yönlerine de değinmektedir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |