Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İkinci Dil Edinimi | YTT 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı ikinci dil ediniminin altında yatan prensip ve süreçlerin irdelenmesidir. Bir diğer amaç alandaki araştırma metinlerinin eleştirel birbiçimde ele alınaması ve son olarak da dil edinimi ile dil öğretimi arasındaki ilişinin ortaya konulmasıdır. |
Dersin İçeriği | İkinci Dil Edinimi insanların anadillerine ilaveten öğrendikleri bütün diğer dillerin öğrenme süreçlerini inceleyen bilimsel çalışma alanıdır. Bu derste insanların nasıl ikinci bir dil öğrendiği irdelenir. İkinci dil öğreniminde, neden öğrenmedeki başarının kişiden kişiye farklılıklar gösterdiği ve hangi faktörlerin ikinci bir dilin öğrenilmesine katkıda bulunduğu ele alınır. Bu derste, birinci ve ikinci dil edinimi kuramlarının (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım) tarihsel gelişim sürecine dayalı olarak eleştirel biçimde ele alınması ve anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri üzerinde durulması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci dil edinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve bireysel farklılıklar (örn. Kişilik etkisi, dil yatkınlığı, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn. Doğal ve eğitsel öğrenim ortamları) gibi konular hakkında yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İkinci Dil Edinimi ile ilgili araştırma ve teorilerdeki temel konuları listeler | ||
2 | Çağdaş araştırma ve teorilerdeki sorun ve eksiklikleri açıklar | ||
3 | Alanın tarihsel gelişimini araştırma ve teorilerdeki belirgin eğilimlerin ve önemli çalışmaların adlarını vererek anlatır | ||
4 | Araştırma makalelerinin bölümlerini tespit eder ve her bölümün içinde nelerin olması gerektiğini gösterir | ||
5 | İkinci dil öğrenenlerden edinilmiş verileri çeşitli bakış açılarını kullanarak çözümler | ||
6 | Yayınlanmış çalışmaların bulgularını rapor eder | ||
7 | Belli bir konu üzerine yazılmış seçilmiş bir grup makalenin eleştirel bir değerlendirmesini oluşturur ve bu değerlendirmeyi veritabanlı bir araştırmanın yapıldığı, bir literatür taramasının yazıldığı veya bir sınıfiçi aktivitesinin tanıtıldığı bir projede |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin anahatları. Terminolojinin tanıtılması ve araştırma problemlerinin ortaya konulması | |
2 | Dil Ediniminde Yaş | |
3 | İkinci Dil Ediniminde Dilsel Boyut | |
4 | Aradil Süreçleri | |
5 | Gelişim Sıralamaları | |
6 | Bağlam içinde Aradil | |
7 | Girdi ve Çıktı | |
8 | Etkileşim | |
9 | Dil Öğreniminin Bilişsel Boyutu: Dikkat | |
10 | Dil Öğreniminin Bilişsel Boyutu: Dil Yatkınlığı ve Bellek | |
11 | Kişilik, Öğrenme Türleri, Duygulanım ve Motivasyon | |
12 | İkinci Dil Ediniminde Toplumsal Bağlam ve Dil Kullanımı | |
13 | İkinci Dil Edinimi İçin Eğitsel Stratejiler I | |
14 | İkinci Dil Edinimi İçin Eğitsel Stratejiler Il |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Doughty, C. & Williams, J. (Eds.).(1998). Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press. Gass, S. M. & Selinker, L. (2008). Second language acquisition: An introductory course. Mahwah, NJ: Erlbaum Larsen-Freeman, D., & Long, M. H. (1991) An introduction to second language acquisition theory and research. London: Longman. Lightbown, P. & Spada, N. (1999). How languages are learned. London: Oxford University Press (Revised Edition). Mackey, A. & Gass, S. (2005). Second language research: Methodology and design. Mahwah, NJ: Lawrence Erlabaum Associates. Pyrczak, F., & Randall R. B. (2003). Writing Empirical Research Reports, 4th edition, Glendale, CA: Pryczak Publishing. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İkinci Dil Edinimi ile ilgili araştırma ve teorilerdeki temel konuları listeler |
2 | Çağdaş araştırma ve teorilerdeki sorun ve eksiklikleri açıklar |
3 | Alanın tarihsel gelişimini araştırma ve teorilerdeki belirgin eğilimlerin ve önemli çalışmaların adlarını vererek anlatır |
4 | Araştırma makalelerinin bölümlerini tespit eder ve her bölümün içinde nelerin olması gerektiğini gösterir |
5 | İkinci dil öğrenenlerden edinilmiş verileri çeşitli bakış açılarını kullanarak çözümler |
6 | Yayınlanmış çalışmaların bulgularını rapor eder |
7 | Belli bir konu üzerine yazılmış seçilmiş bir grup makalenin eleştirel bir değerlendirmesini oluşturur ve bu değerlendirmeyi veritabanlı bir araştırmanın yapıldığı, bir literatür taramasının yazıldığı veya bir sınıfiçi aktivitesinin tanıtıldığı bir projede |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |