Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi | TEG 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin temel dil becerilerinin gelişimine ilişkin bilgi edinerek öğretim süreci tasarlayabilmeleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders lisansüstü öğrencilerinin Türkçe öğretim programlarını öğrenmelerini ve dinleme/izleme, okuma, konuşma, yazma becerilerini kavramalarını amaçlamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dil becerilerinin önemini kavrar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Dil becerilerinin gelişimine yönelik etkinlik tasarlar. | Proje, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramların verilmesi. | |
2 | Türkçe öğretim programlarının incelenmesi | |
3 | Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisi | |
4 | Türkçe öğretiminde dinleme/izleme becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
5 | Türkçe öğretiminde okuma becerisi | |
6 | Türkçe öğretiminde okuma becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
7 | Türkçe öğretiminde konuşma becerisi | |
8 | Türkçe öğretiminde konuşma becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
9 | Türkçe öğretiminde yazma becerisi | |
10 | Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik etkinlik tasarlama | |
11 | Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimi | |
12 | Türkçe öğretiminde dil bilgisi öğretimine yönelik etkinlik tasarlama | |
13 | Dil becerilerinde ölçme ve değerlendirme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | MEB. (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü. MEB. (2015). Türkçe dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. MEB. (2017). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı. MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı. Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. Ankara: Nobel. Yalçın, A. (2002). Türkçe öğretim yöntemleri yeni yaklaşımlar. Ankara: Akçağ. Deniz, K. (2007). İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Doğan, Y. (2008). İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dil becerilerinin önemini kavrar. |
2 | Dil becerilerinin gelişimine yönelik etkinlik tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |