Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TEG 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRTAŞ TOLAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmanın niteliklerini açıklar. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kavrar. |
Dersin İçeriği | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması, uygulama ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar | Beyin Fırtınası, | |
4 | Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. | Soru-Cevap, | |
5 | Literatür taramasının önemini açıklar. | Beyin Fırtınası, | |
6 | Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar, Araştırma Problemi | |
3 | Değişken ve Hipotezler, Bilimsel Etik ve Araştırma | |
4 | Literatür Taraması, Örneklem Seçimi | |
5 | Veri Toplama Araçları, Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | |
6 | Deneysel Desenler | |
7 | Nitel Araştırmalar | |
8 | Nitel Araştırmalar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Nitel Araştırma Türleri | |
11 | Araştırma Deseni ve Örneklem Seçimi | |
12 | Görüşme ve Gözlem | |
13 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve Nitel Analiz | |
14 | Raporlaştırma ve Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar-ilkeler-teknikler. Nobel Yayın Dağitim. Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklar. |
2 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ve arasındaki farkı açıklar. |
3 | Nitel ve nicel bir araştırmaya probleminin taşıması gereken özellikleri açıklar |
4 | Nicel ve nitel bir araştırma için uygun araştırma yöntemi ve desenini seçer. |
5 | Literatür taramasının önemini açıklar. |
6 | Araştırma raporunun kuvvetli ve zayıf yönlerini değerlendirir. Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları sıralar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |