Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Metin İncelemeleri | TEG 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metin kavramı; Anlatı metinlerinin (kısa öykü) dil bilimsel bir bakışla incelenmesi. Metni oluşturan küçük yapı, büyük yapı ve üst yapı özelliklerinin belirlenmesi. Karşılaştırmalı bir yöntemle, metinlerde geçen ortak imajların, imgelerin, motif ve figürlerin incelenmesi ve Metinlerarasılık ilişkilerinin ortaya konulması. Metinlerdeki odaklama (sıklık, yoğunluk) olgusunun gerçekleştirilmesinde kullanılan dil kullanımlarının belirlenmesi. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatı metinlerini (kısa öykü) dil bilimsel bir bakışla inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Metni oluşturan küçük yapı, büyük yapı ve üst yapı özelliklerini belirleyebilir. | Anlatım, | |
3 | Karşılaştırmalı bir yöntemle, metinlerde geçen ortak imajları, imgeleri, motif ve figürleri inceleyebilir ve Metinlerarasılık ilişkilerini ortaya koyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Metinlerdeki odaklama (sıklık, yoğunluk) olgusunun gerçekleştirilmesinde kullanılan dil kullanımlarını belirleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin kavramı. Anlatı metinleri: Kısa Öyküler | |
2 | Metin Dilbilimi (text linguistics) Temel İlke ve Yaklaşımları | |
3 | Metin Dilbilimi (text linguistics) Temel İlke ve Yaklaşımları | |
4 | Metinlerde Küçük Yapı (Metinlerin Bağdaşıklık Görünümleri) | |
5 | Metinlerde Büyük Yapı (Metinlerin Tutarlılık Görünümleri) | |
6 | Üst Yapı Kavramı. Anlatıcı ve Bakış Açısı Meselesi | |
7 | Örnek Metin İncelemeleri: Ö. Seyfettin, ?İlk Cinayet? | |
8 | Ö. Seyfettin, ?Vire? | |
9 | S. Faik, ?Karanfiller ve Domates Suyu? | |
10 | Bahar Yarıyılı Ara Sınavı | |
11 | S. Faik, ?Bir İlkbahar Hikayesi | |
12 | Boğaç Han Boyu? | |
13 | İstiklal Marşı? | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Anlatı metinlerini (kısa öykü) dil bilimsel bir bakışla inceleyebilir. |
2 | Metni oluşturan küçük yapı, büyük yapı ve üst yapı özelliklerini belirleyebilir. |
3 | Karşılaştırmalı bir yöntemle, metinlerde geçen ortak imajları, imgeleri, motif ve figürleri inceleyebilir ve Metinlerarasılık ilişkilerini ortaya koyabilir. |
4 | Metinlerdeki odaklama (sıklık, yoğunluk) olgusunun gerçekleştirilmesinde kullanılan dil kullanımlarını belirleyebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |