Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alan Dersi (Yl) | TEG 802 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkçe eğitimi ile ilgili yapılan uygulamalar ve araştırmaların gözden geçirilmesi, yapılan uygulamalar ve araştırmaları ile ilgili eksikliklerin tamamlanması için rehberlik yapılması, araştırma konularının giriş, temel kavramlar, yöntem gibi kısımlarının belirlenmesinde rehberlik yapılması |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, | |
2 | Türkçe eğitiminde kullanılan araştırma yöntemlerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Nicel araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Nitel araştırma yöntemlerini tanır | Anlatım, | |
5 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bir araştırma planlar | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriği ve işlenişi hakkında Bilgilendirme, Bilimsel araştırma yöntemleri | |
2 | Türkçe eğitiminde kullanılan araştırma yöntemleri | |
3 | Nicel araştırma yöntemleri | |
4 | Nitel araştırma yöntemleri | |
5 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, avantajları, dezavantajları | |
6 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, avantajları, dezavantajları | |
7 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda rapor hazırlama | |
8 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda giriş bölümünün yazılması | |
9 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda yöntem bölümünün yazılması | |
10 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda bulgular ve yorum bölümünün yazılması | |
11 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda bulgular ve yorum bölümünün yazılması | |
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda tartışma bölümünün yazılması | |
13 | Türkçe eğitimi ile ilgili araştırmalarda sonuç ve öneriler bölümünün yazılması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini tanır |
2 | Türkçe eğitiminde kullanılan araştırma yöntemlerini bilir |
3 | Nicel araştırma yöntemlerini tanır |
4 | Nitel araştırma yöntemlerini tanır |
5 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları anlar |
6 | Bir araştırma planlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |