Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Kuramları | SNF 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmenlerin öğrenme kuramlarını etkin bir şekilde bilmeleri ve bu kuramları terinde ve doğru olarak kullanmalarını sağlayacak bilgi birikimi elde etmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğretim teorilerine genel bakış, öğretim teorilerinin gelişimi, davranışçı yaklaşım, bilişsel öğrenme kuramı, yapılandırmacı yaklaşım, bilgi süreç teorisi, düşünme ve düşünme süreçleri, durumlu öğrenme, sosyal öğrenme kuramı, yaparak yaşayarak öğrenme, ilköğretim programı ve öğretim kuramları, öğretim kuramları ve ilköğretimde uygulama örnekleri, öğretim kuramları ve ölçme-değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışçı yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilişsel yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı hakkında bilgi sahidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Düşünme ve düşünme süreçleri açıklar | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Durumla öğrenme örneklerle açıklar | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Öğrenme kuramlarını ve ilköğretimde uygulamalarını örneklerle açıklar | Tartışma, | |
7 | Öğrenme kuramlarının değerlendirmeleri hakkında bilgi sahibi olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim Teorilerine Genel Bakış | |
2 | Öğretim Teorilerinin Gelişimi | |
3 | Davranışçı Yaklaşım | |
4 | Bilişsel Öğrenme Kuramı | |
5 | Yapılandırmacı Yaklaşım | |
6 | Bilgi Süreç Teorisi | |
7 | Düşünme ve Düşünme Süreçleri | |
8 | Durumlu Öğrenme | |
9 | Sosyal Öğrenme Kuramı | |
10 | İlköğretim Programı ve Öğretim Kuramları | |
11 | Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri | |
12 | Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri | |
13 | Öğretim Kuramları ve Ölçme ve Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
2 | Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
4 | Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
5 | Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
6 | Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Davranışçı yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir | |||||||
2 | Bilişsel yaklaşımının öğretim ilkelerini bilir | |||||||
3 | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı hakkında bilgi sahidir. | |||||||
4 | Düşünme ve düşünme süreçleri açıklar | |||||||
5 | Durumla öğrenme örneklerle açıklar | |||||||
6 | Öğrenme kuramlarını ve ilköğretimde uygulamalarını örneklerle açıklar | |||||||
7 | Öğrenme kuramlarının değerlendirmeleri hakkında bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 12 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |